شيبِ پايتخت، علت عدم استقبال از طرحهاي دوچرخهسواري
مديرعامل سازمان حملونقل و ترافيك شهرداري تهران شيبِ پايتخت، علت عدم استقبال از طرحهاي دوچرخهسواري گفت: كاهش ترافيك ۴ مرحله دارد؛ بايد اين ۴ مرحله را كنترل كنيم تا تردد خودروها را كاهش بدهيم، مرحله اول زيرو ترانسپورت است كه با امكاناتي مثل شهر هوشمند و ارايه خدمات به صورت آنلاين، هوشمند و دوركاري بايد اصل سفر را كم كنيم.
مديرعامل سازمان حملونقل و ترافيك شهرداري تهران شيبِ پايتخت، علت عدم استقبال از طرحهاي دوچرخهسواري گفت: كاهش ترافيك ۴ مرحله دارد؛ بايد اين ۴ مرحله را كنترل كنيم تا تردد خودروها را كاهش بدهيم، مرحله اول زيرو ترانسپورت است كه با امكاناتي مثل شهر هوشمند و ارايه خدمات به صورت آنلاين، هوشمند و دوركاري بايد اصل سفر را كم كنيم. به گزارش ايلنا، پوريا عليمرداني، ادامه داد: مرحله دوم اين است كه حملونقل عمومي را گسترش بدهيم و با وسايل جمعي همگاني مردم را جابهجا كنيم؛ مثل اتوبوس، مترو و ون. او اظهار كرد: در مرحله سوم بايد دوچرخه سواري يا برقيسازي يا به عبارتي حمل و نقل پاك را گسترش بدهيم و مرحله آخر هم ساخت امكانات از جمله معابر جديد، طرح ترافيك و مقابله با خودروهاي تك سرنشين است كه بايد پيش بيني كنيم. مديرعامل سازمان حملونقل و ترافيك با بيان اينكه سازمان ترافيك از مرحله دوم تا چهارم نقش ويژهاي دارد، گفت: اصرار ما به تقويت سيستم دوچرخه برقي در پايتخت است، زيرا باتوجه به شيبي كه در پايتخت وجود دارد، طرحهاي دوچرخه در گذشته مورد استقبال ويژه قرار نگرفته است پس بايد دوچرخه را به نحوي عرضه كنيم كه مخاطب را جذب كند. بنابراين استراتژي ما رفتن به سمت حملونقل برقي است و قطعا ما از اعتبارات خود در جهت حملونقل برقي استفاده كنيم.