ساخت۱۸۰۰ كيلومتر خط آهن با تمركز بر تكميل كريدورهاي ريلي
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حملونقل كشور، گفت: در راستاي تحقق سياستهاي برنامه هفتم توسعه كشور در بخش ريلي، احداث يكهزار و ۸۰۰ كيلومتر خط آهن با تمركز بر تكميل كريدورهاي ريلي جزو تكاليف شركت ساخت و توسعه است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حملونقل كشور، گفت: در راستاي تحقق سياستهاي برنامه هفتم توسعه كشور در بخش ريلي، احداث يكهزار و ۸۰۰ كيلومتر خط آهن با تمركز بر تكميل كريدورهاي ريلي جزو تكاليف شركت ساخت و توسعه است. به گزارش ايرنا عباس خطيبي، تكميل شبكه ريلي مطابق با برنامه هفتم توسعه كشور را مهمترين سياست راهبردي شركت ساخت و توسعه اعلام كرد و افزود: به منظور اجراي بندهاي ۱۰ و ۱۱ سياستهاي كلي برنامه هفتم توسعه بر مبناي ماده ۵۶ از فصل ۱۲، تكاليفي براي هر سازماني معين شده است.
او ادامه داد: احداث سههزار و ۲۰۰ كيلومتر خط ريلي در اين قانون تكليف شده است كه شامل يكهزار كيلومتر دوخطه كردن خطوط موجود و برقي كردن، ۴۰۰ كيلومتر خطوط فرعي براي اتصال به مبادي بار و مراكز صنعتي و تجاري و ساخت يكهزار و ۸۰۰ كيلومتر خط ريلي جديد است و وظيفه شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حملونقل كشور محسوب ميشود. اين مسوول گفت: احداث و تكميل كريدورهاي ترانزيتي ريلي در طرحهايي چون راهآهن چابهار- زاهدان، راهآهن كرمانشاه- خسروي، راهآهن رشت- آستارا، خط دوم بندرامام- تهران يا همان راهآهن درود- خرمآباد- انديمشك، راهآهن شيراز- بوشهر و راهآهن زاهدان- يونسي در راستاي تحقق اين تكاليف انجام ميشود.