چالش‌هاي توزيع كارت‌هاي هوشمند سوخت؟

۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۰۳:۲۰:۲۳
|
کد خبر: ۳۲۰۴۸۵

معاون شركت ملي پست با اشاره به وجود اشكالات سيستمي و فرآيندي متعدد درباره محصولات حاوي كارت سوخت كه چالش‌هايي را براي اين شركت ايجاد كرده، گفت كه قرارداد ما با شركت پخش و پالايش تا پايان سال ۱۴۰۲ بوده و بيش از ۵ ماه است كه پيگيري‌هاي متعددي براي حل مسائل سيستمي انجام داديم.

معاون شركت ملي پست با اشاره به وجود اشكالات سيستمي و فرآيندي متعدد درباره محصولات حاوي كارت سوخت كه چالش‌هايي را براي اين شركت ايجاد كرده، گفت كه قرارداد ما با شركت پخش و پالايش تا پايان سال ۱۴۰۲ بوده و بيش از ۵ ماه است كه پيگيري‌هاي متعددي براي حل مسائل سيستمي انجام داديم.

محمد احمدي- معاون فني و بازرگاني شركت ملي پست- درباره فرآيند توزيع كارت‌هاي هوشمند سوخت اظهار كرد: رويه اجرايي موضوع محصولات حاوي كارت سوخت اشكالات سيستمي و فرآيندي متعددي از قبل داشته است.

وي افزود: به‌طور مثال ارتباط ما با مجموعه شركت پخش و پالايش و دستگاه‌هاي ديگري كه در زمينه توليد كارت سوخت همكاري مي‌كنند ارتباط سيستمي و وب سرويسي نيست؛ آدرس‌ها و نشاني‌ها دقيق نيستند و چالش‌هاي بسياري از منظر تغيير نشاني‌هاي ناقص، نبود يك ارتباط سيستمي، عدم تحويل و تحول مشخص مرسولات و همين طور فرآيند فعال‌سازي كارت‌هاي سوخت كه براساس چهار دقم پاياني كد ملي بوده، براي ما كه در ارتباط مستقيم با مردم هستيم ايجاد كرده است.

احمدي تأكيد كرد: بيش از يك سال است كه پيگيري‌هاي مستمري با دوستان شركت پخش فراورده‌هاي نفتي داشته‌ايم كه اين موضوع حل شود. سال جديد عملا بخشي از فرايند كارت سوخت با اضافه شدن ثبت‌نام الكترونيكي تغيير كرد. ما كارت‌ها را از تهران تحويل مي‌گرفتيم، درحالي كه اكنون بخشي از كارت‌ها را بايد از شيراز دريافت كنيم. در نهايت بخشي از خواسته‌ها و نيازهاي فرايندي ما را دوستان بالاخره با پيگيري‌هاي مستمر قبول كردند كه بالاخره حل شود.

معاون فني و بازرگاني شركت ملي پست با بيان اينكه خدمات اين مجموعه نسبت به رويه گذشته تغيير مي‌كند، تشريح كرد: همچنين مسووليت دستگاه‌هاي تأثيرگذار هم تغيير مي‌كند بنابراين ما قراردادي كه با شركت پخش و پالايش داشتيم براي تا پايان سال ۱۴۰۲ بوده و ما بيش از ۵ ماه است پيگيري‌هاي متعددي براي رفع مسائل سيستمي انجام داديم و همزمان با پذيرفته اين موضوع با شرايط قبل بدون قرار داد به شركت پخش خدمت ارايه دهيم.

وي تصريح كرد: متأسفانه از يك جايي به بعد اين شركت به دليل نداشتن قراردادهاي حقوقي و چالش‌هايي كه مشكلات فرايندي برايش به وجود آورده عملا تبعات اجرايي و حقوقي برايش داشته است. به نظر مي‌رسد تقليل موضوع فرايندي و كارهايي كه داشتيم به مساله نرخ در حق همكاران من در شركت ملي پست بي‌انصافي است كه از ابتداي اين طرح صادقانه با چالش‌هاي اجرايي با مردم مواجه بودند. درحال حاضر همه كارت‌ها و محصولاتي كه قبل از شهريور گرفته‌ايم در باجه‌هاي معطله به مردم خدمات مي‌دهيم.