تعداد اتوبوسهاي برونشهري طي دو سال نصف شد!
رييس هياتمديره اتحاديه شركت هاي تعاوني مسافربري كشور گفت: 7 هزار دستگاه اتوبوس فعال در شبكه داريم در حالي كه حدود دو سال پيش تعداد اتوبوسهاي فعال در شبكه به ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ميرسيد. احمدرضا عامري در گفتوگو با ايسنا، ضمن اشاره به اينكه به دليل افزايش هزينهها، سفر در اولويت همه مردم نيست، گفت: از آن طرف به دليل كمبود مسافر و دستوري بودن بليت اتوبوس، بسياري از اتوبوسها از شبكه خارج شدهاند.
رييس هياتمديره اتحاديه شركت هاي تعاوني مسافربري كشور گفت: 7 هزار دستگاه اتوبوس فعال در شبكه داريم در حالي كه حدود دو سال پيش تعداد اتوبوسهاي فعال در شبكه به ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ميرسيد. احمدرضا عامري در گفتوگو با ايسنا، ضمن اشاره به اينكه به دليل افزايش هزينهها، سفر در اولويت همه مردم نيست، گفت: از آن طرف به دليل كمبود مسافر و دستوري بودن بليت اتوبوس، بسياري از اتوبوسها از شبكه خارج شدهاند. عامري تصريح كرد: همچنين قيمت اتوبوس به مرز ۲۷ ميليارد تومان رسيده و قيمت لوازم يدكي آن نيز افزايش يافته است؛ بهطوري كه لاستيك آن نيز حدود ۶۰ تا ۸۰ ميليون تومان است.
به همين دليل بيشتر اتوبوسها جذب سازمانها ميشوند زيرا هم صرفه اقتصادي دارد و هم ريسك آن كمتر است. او با بيان اينكه توليد اتوبوس كم است، اظهار كرد: چون قيمت اتوبوس بالا است و خريداري ندارد شركتهاي تمايلي به توليد ندارند. رييس هياتمديره اتحاديه شركتهاي تعاوني مسافربري كشور در پاسخ به اين سوال كه چه اقداماتي بايد در راستاي توسعه ناوگان انجام شود، گفت: بايد اجازه واردات اتوبوس داده شود و از طرفي گمرك به ناوگان و لوازم اين وسيله نقليه معافيت بدهد. از طرفي بايد شرايط براي حضور بيشتر توريست در كشور فراهم و سفرهاي داخلي پربارتر شود.