در جلسه هيات دولت از سوي مخبر مطرح شد

اعضاي دولت از حوزه تحت مديريت خود از زمان تصدي تا لحظه تحويل گزارش دهند

۱۴۰۳/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۱۶۳۴۷

سرپرست رياست‌جمهوري اعضاي دولت را موظف كرد گزارشي مقايسه‌اي از وضعيت حوزه تحت مديريت خود از زمان تحويل كار به دولت مردمي تا لحظه تحويل كار به دولت چهاردهم تهيه و ارايه كنند.

سرپرست رياست‌جمهوري اعضاي دولت را موظف كرد گزارشي مقايسه‌اي از وضعيت حوزه تحت مديريت خود از زمان تحويل كار به دولت مردمي تا لحظه تحويل كار به دولت چهاردهم تهيه و ارايه كنند.
محمد مخبر در جلسه صبح روز چهارشنبه هيات دولت، ضمن تاكيد بر انجام با قوت و به دور از هر گونه تعلل و تاخير امور مربوط به دولت، همكاري كامل اعضاي كابينه با رييس‌جمهور منتخب و دولت جديد را ضروري دانست و افزود: اعضاي دولت مردمي همانطور كه تا امروز نهايت همكاري را با دكتر پزشكيان و همكارانش داشته‌اند، تا لحظه تحويل امور به دولت جديد همچنان به اين رويه عمل كنند.
سرپرست رياست‌جمهوري در ادامه سخنانش با اشاره به شناسايي مواردي از ابتلاي افراد به تب دنگي اظهار داشت: وزراي بهداشت و كشور در نشستي مشترك موضوع را به‌طور كامل مورد بررسي قرار داده و تصميمات و تدابير پيشگيرانه لازم را در اين خصوص اتخاذ كنند.
مخبر با اشاره به حضور روز گذشته خود در مراسم افتتاح «سازمان ملي هوش مصنوعي كشور» هوش مصنوعي را در جهان امروز از مولفه‌هاي قدرت و حكمراني دانست و خاطرنشان كرد: تاسيس سازمان ملي هوش مصنوعي در زماني كوتاه يادگار توجهات و تاكيدات رييس‌جمهور شهيد است كه اميدوارم با سرعت و موفقيت امور مربوط به خود را به پيش ببرد.
در جلسه امروز هيات دولت وزير نفت در گزارشي از برنامه‌هاي توسعه‌اي اجرا شده در اين وزارتخانه، از تثبيت توليد نفت روي عدد 3 ميليون و 600 هزار بشكه تا پايان سال 1402 خبر داد و افزود: با قراردادهايي كه با پيمانكاران خوش سابقه منعقد شده است توليد نفت در سال 1403 به 4 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد كه اين افزايش 400 هزار بشكه‌اي، درآمد سالانه فروش نفت كشور را 10 ميليارد دلار افزايش خواهد داد.
اوجي همچنين با اشاره به پيش‌بيني رشد 8 درصدي در بخش صنعت نفت و گاز در برنامه هفتم توسعه، تصريح كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در افق 4 ساله مي‌توانيم به توليد روزانه 5 و نيم ميليون بشكه نفت برسيم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين جلسه با اشاره به افزايش نرخ شيوع تب دنگي در جهان از 6 و نيم ميليون نفر در سال گذشته ميلادي به 10 ميليون نفر در سال جاري و همچنين افزايش تلفات آن خاطرنشان كرد: در حال حاضر كشورهاي پاكستان، عراق، امارات و ديگر كشورهاي جنوب خليج فارس آلوده هستند و مواردي از وجود عامل شيوع اين بيماري در استان‌هاي جنوبي ايران و استان گيلان مشاهده شده و احتمال آلودگي در خوزستان، مازندران و گلستان نيز هست.
عين‌اللهي با اشاره به افزايش تعداد مبتلايان كشور از 75 مورد در سال گذشته به 149 در سال جاري و اينكه از اين تعداد، 130 نفر سابقه سفر به امارات داشتند، افزود: اقداماتي براي پاكسازي شهرهاي آلوده، افزايش مراقبت در مناطق و پايانه‌هاي مرزي و بررسي سلولوژيك براي رصد بيماران در حال انجام است و ضرورت دارد وزير كشور نيز موضوع را با تشكيل شوراهاي تامين استان‌ها و شهرستان‌ها به‌طور جدي پيگيري كنند.
رييس كل بانك مركزي نيز در جلسه امروز هيات دولت با اشاره به انتشار 100 ميليون يورو اوراق ارزي در سال گذشته اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و رفع موانع موجود امسال امكان انتشار يك ميليارد يورو اوراق ارزي در بورس براي تامين ارزي طرح‌ها فراهم شده كه بانك مركزي آن را ضمانت خواهد كرد.
فرزين در ادامه با بيان اينكه در خرداد امسال براي اولين‌بار پس از 62 سال، شاخص تورم توليدكننده سالانه به زير 30 درصد يعني عدد 29.7 درصد رسيده است، تصريح كرد: همچنين در ارديبهشت ماه نرخ رشد توليد مجموع شركت‌هاي بورسي 2.8 درصد بوده كه اين ميزان در بخش فلزات اساسي 5.2، صنايع شيميايي 1.1، لاستيك و پلاستيك 15.6 و در بخش ماشين‌آلات 16.3 بوده است.
همچنين نمايشگاه «يك هزار و بيست روز تلاش جهادي: فرازهايي از دستاوردهاي‌ سياست خارجي دولت سيزدهم در ۱۰۲۰ روز» چهارشنبه با حضور محمد مخبر، سرپرست رياست‌جمهوري، علي باقري سرپرست وزارت امور خارجه، خانواده شهيد اميرعبداللهيان و جمعي از مسوولان و مديران دولت و دستگاه ديپلماسي در محل تالار ملل اين وزارت خانه گشايش يافت. علي باقري سرپرست وزارت امور خارجه در آيين افتتاح اين نمايشگاه، ضمن اشاره به اهداف و رئوس اصلي رويكرد سياست خارجي دولت سيزدهم، به تبيين نقش و جايگاه بي‌بديل شهيدان دكتر رييسي و دكتر اميرعبداللهيان در پيشبرد اهداف سياست خارجي و دستاوردهاي دستگاه ديپلماسي در دوره وزارت ايشان به خصوص در عرصه ديپلماسي چندجانبه و مذاكرات رفع تحريم‌ها پرداخت.
علي باقري عضويت جمهوري اسلامي ايران در سازمان شانگهاي و گروه بريكس را يكي از جلوه‌هاي ديپلماسي فعال وزارت امور خارجه در حوزه چند جانبه و بين‌المللي توصيف و نسبت به تداوم اين دستاوردها در دولت منتخب ابراز اميدواري كرد.
در ادامه اين مراسم محمد مخبر سرپرست رياست‌جمهوري با گراميداشت ياد و خاطره دولتمردان عزيز و بزرگي همچون شهيد آيت‌الله رييسي و دكتر اميرعبداللهيان كه جزو شخصيت‌هاي كم نظير يا بي‌نظير بودند، از برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي دولت سيزدهم در عرصه سياست خارجي قدرداني كرد و به بيان ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد اميرعبداللهيان پرداخت و ايشان را شخصيتي «مقتدر و نجيب» توصيف كرد.
مخبر همچنين از تلاش‌هاي مبتكرانه و مجدانه شهيد اميرعبداللهيان در تحقق رويكرد دولت شهيد رييسي در عرصه سياست و روابط خارجي به خصوص در عرصه تقويت روابط با همسايگان، كشورهاي همسو و هم جهت و همچنين عضويت و ايفاي نقش فعال در سازمان‌هايي مثل شانگهاي و گروه بريكس تمجيد كرد و افزود: شخص وزير شهيد و همكاران ايشان در وزارت امور خارجه طي سه سال گذشته عملكرد و دستاوردهاي درخشاني را با مديريت شهيد رييسي و تلاش‌هاي شهيد اميرعبداللهيان محقق كردند.
مخبر همچنين نقش موثر دستگاه ديپلماسي با مديريت دكتر اميرعبداللهيان در نمايش اقتدار كشور و تلاش براي حل مشكلات و رفع موانع در عرصه سياست و روابط خارجي و افزايش تعاملات سياسي، همچنين تقويت جريان مقاومت و تحقق اهداف عمليات وعده صادق را ستود و گفت مقامات ارشد جبهه مقاومت نيز با تاكيد بر اين موضوع، ايشان را وزير خارجه جبهه مقاومت توصيف كردند و رهبر معظم انقلاب نيز از صلابت ايشان در مذاكرات تمجيد نمودند.