قيمت نفت از صعود بازماند

۱۴۰۳/۰۴/۱۹ - ۰۱:۰۱:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۱۸۵

قيمت نفت پس از چهار هفته رشد، در برابر چشم‌انداز توافق آتش بس در غزه و كاهش تنش‌هاي ژئوپليتيكي در خاورميانه، در معاملات روز دوشنبه بازار آسيا، كاهش يافت. بهاي معاملات نفت برنت با ۱۲ سنت معادل ۰.۱ درصد كاهش، به ۸۶ دلار و ۴۲ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت امريكا با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد كاهش، به ۸۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشكه رسيد.

قيمت نفت پس از چهار هفته رشد، در برابر چشم‌انداز توافق آتش بس در غزه و كاهش تنش‌هاي ژئوپليتيكي در خاورميانه، در معاملات روز دوشنبه بازار آسيا، كاهش يافت. بهاي معاملات نفت برنت با ۱۲ سنت معادل ۰.۱ درصد كاهش، به ۸۶ دلار و ۴۲ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت امريكا با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد كاهش، به ۸۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشكه رسيد. مذاكرات بر سر طرح آتش بس امريكا، با هدف پايان دادن به جنگ ۹ ماهه در غزه و با ميانجيگري قطر و مصر، در حال انجام است و اگر اين مذاكرات، برآيندي داشته باشد، از بخشي از فشار صعودي بر قيمت نفت خواهد كاست.

در اين بين، بنادر كورپوس كريستي، هيوستون، گالوستون، فري پورت و تگزاس سيتي روز يكشنبه بسته شدند تا براي توفان استوايي بريل آماده شوند. بسته شدن بنادر مي‌تواند صادرات نفت خام و گاز طبيعي مايع (ال ان جي)، ارسال نفت به پالايشگاه‌ها و تحويل سوخت موتوري از اين تاسيسات را به‌طور موقت متوقف كند. تحليلگران موسسه مالي ING به سرپرستي وارن پترسون در يادداشتي نوشتند: در حالي كه ورود توفان، بخشي از توليد نفت و گاز فراساحلي را در معرض خطر قرار مي‌دهد، نگراني درباره زمان رسيدن توفان، تاثيري است كه مي‌تواند بر زيرساخت پالايشي داشته باشد. هرگونه اختلال در فعاليت پالايشگاه‌هاي تگزاس، احتمالا از قيمت محصولات پالايشي پشتيباني خواهد كرد. بر اساس گزارش رويترز، آمار شركت خدمات انرژي بيكرهيوز در روز جمعه نشان داد تعداد دكلهاي حفاري نفت امريكا در هفته گذشته، تغييري نداشت و در ۴۷۹ حلقه ايستاد كه پايين‌ترين ميزان از دسامبر سال ۲۰۲۱ است.