«شهریه» مدارس غیردولتی اعلام شد

۱۴۰۳/۰۳/۲۴ - ۰۰:۵۸:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۵۶۵
«شهریه» مدارس غیردولتی اعلام شد

معاون وزیرآموزش و پرورش از تعیین «شهریه» سال تحصیلی ۱۴۰4-۱۴۰3 مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: شهریه این مدارس متناسب با خدمات و شاخص‌های آموزشی و تربیتی مدارس و به صورت منطقه‌ای در کشور تعیین شده است.

معاون وزیرآموزش و پرورش از تعیین «شهریه» سال تحصیلی ۱۴۰4-۱۴۰3 مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: شهریه این مدارس متناسب با خدمات و شاخص‌های آموزشی و تربیتی مدارس و به صورت منطقه‌ای در کشور تعیین شده است.
احمد محمودزاده با بیان اینکه در ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی ساز وکار تعیین شهریه مشخص شده است گفت: بر این اساس شورای نظارت مرکزی (آموزش و پرورش) الگوی تعیین شهریه را اعلام و استان‌ها نیز با رعایت قانون نسبت به تعیین شهریه با توجه به این شاخص‌ها اقدام می‌کنند.
او با بیان اینکه طی دو سال گذشته بخشی از این فرآیند اتفاق افتاده و در سال جاری نیز موفق شدیم تا این فرآیند را به صورت کامل در کشور اجرا کنیم افزود: در ماده ۱۵ این قانون، هفت شاخص مربوط به تعیین شهریه شامل (تورم، موقعیت و فضای آموزشی، تجهیزات، فوق برنامه و...) مشخص است و بر اساس مصوبه امسال، میزان افزایش شهریه 
محمودزاده با بیان اینکه مدارس موظف هستند مطابق شهریه اعلامی در سامانه نسبت به پذیرش و ثبت نام دانش‌آموزان اقدام کنند افزود: مدارس در صورت عدم دسترسی و مشاهده شهریه سامانه‌ای مکلف هستند تا در توافق با خانواده‌ها برابر شهریه سال قبل و به صورت علی‌الحساب ثبت‌نام دانش‌آموز را تا زمان ابلاغ نهایی شهریه انجام دهند. 
معاون وزیرآموزش و پرورش در خصوص میزان متغیرهای شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ادامه داد: نزدیک به ۴۰ درصد شهریه‌های مدارس در کشور بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برآورد شده است. همچنین حدود ۳۴درصد شهریه‌های مدارس نیز بین۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان تعیین شده که از این میان شهریه حدود ۱۴درصد مدارس نیز بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان اعلام شد. این در حالی‌است که شهریه ۶ درصد دیگر از مدارس کشور بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است و ۲.۵ درصد مدارس نیز شهریه‌هایی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خواهند داشت. محمودزاده با بیان اینکه ۱.۵ درصد شهریه‌های مدارس نیز بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان تعیین شد و در نمودار، نرخ شهریه کمتر از یک درصد مدارس بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است گفت: شهریه حدود نیم درصد مدارس پس از بررسی و توافق در سامانه اعلام می‌شود. او با بیان اینکه دریافت‌هایی که در برخی از مدارس با عناوین آموزشگاهی انجام می پذیرد نیز براساس تفاهم‌های انجمن اولیاء و مربیان مدارس و مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی اعم از زبان و ... در ساعات غیردرسی و اختیاری است ،گفت: این مبالغ نیز خارج از شمول شهریه اعلامی خواهد بود.