در رويداد هفته آينده گوگل منتظر چه باشيم؟

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۵۲:۲۲
کد خبر: ۳۱۲۱۶۷

در حالي كه رويداد گوگل در سال ۲۰۲۴ هفته آينده برگزار مي‌شود، چشم‌هاي زيادي به آن خيره شده تا ببينند چه چيزهايي در آن معرفي خواهد شد.

در حالي كه رويداد گوگل در سال ۲۰۲۴ هفته آينده برگزار مي‌شود، چشم‌هاي زيادي به آن خيره شده تا ببينند چه چيزهايي در آن معرفي خواهد شد. به گزارش ايسنا، در حال نزديك شدن به برگزاري كنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل هستيم تا از برخي ايده‌هاي بزرگ اين غول فناوري براي سال پيش رو باخبر شويم. اغلب اخبار مهم از سخنراني افتتاحيه در ۱۴ مه (۲۵ ارديبهشت) بيرون خواهد آمد كه احتمالا اطلاعات بيشتري را درباره اندرويد ۱۵ و همچنين مجموعه كاملي از به‌روزرساني‌هاي هوش مصنوعي به ما مي‌دهد. به‌طور قطع شگفتي‌هايي نيز وجود خواهد داشت، اگرچه به احتمال زياد بايد تا پاييز منتظر بمانيم تا آخرين سخت‌افزار پرچم‌دار اين شركت را تماشا كنيم. مثل هميشه، شايعات با گزارش‌هايي كه مي‌گويند گوگل احتمالا در I/O چه چيزي را معرفي خواهد كرد، در حال محو شدن هستند. در ادامه به بيان آنچه از رويداد گوگل در سال ۲۰۲۴ انتظار مي‌رود، مي‌پردازيم.

اندرويد ۱۵

رويداد I/O قبل از هر چيز يك كنفرانس توسعه‌دهندگان است و هميشه جايي است كه گوگل به توسعه‌دهندگان شخص ثالث در نسخه اصلي اندرويد بعدي اطلاعاتي مي‌دهد تا بتوانند روي برنامه‌هاي آن كار كنند محصولات موجود خود را اصلاح كنند. اولين نسخه بتا از اندرويد ۱۵ در حال حاضر منتشر شده است. از جمله ويژگي‌هاي به‌روز شده آن اشتراك‌گذاري جزئي صفحه است كه مي‌توان يك پنجره يا برنامه خاص را به جاي كل صفحه نمايش ضبط كرد يا به اشتراك گذاشت. همچنين قابليت بايگاني برنامه‌ها براي آزاد كردن فضا در دسترس قرار گرفته است. از ديگر ويژگي‌هاي اندرويد ۱۵ نيز مي‌توان از اتصال ماهواره‌اي بهبود يافته، كنترل‌هاي دوربين درون برنامه‌اي اضافي و حالت جديد بهره‌وري انرژي نام برد. با اين حال، گوگل بخش عمده‌اي از اعلاميه‌ها درباره اندرويد ۱۵ را براي رويداد I/O نگه داشته است. اين شركت تأييد كرده است كه پيام‌هاي ماهواره‌اي به اندرويد مي‌آيند و ما مي‌توانيم درباره نحوه عملكرد آن اطلاعات بيشتري كسب كنيم. ويجت‌هاي صفحه در حالت قفل با تمركز روي تبلت‌ها منتشر مي‌شود. همچنين ممكن است طراحي مجدد نوار وضعيت در راه باشد و در نهايت احتمالا نظارت بر سلامت باتري براي كاربران آسان‌تر مي‌شود. كلمات فراخوان ممكن است بار ديگر براي دستيارهاي شخص ثالث مانند الكسا و حتي ChatGPT مطرح شوند. شايعات همچنين مي‌گويند كه ممكن است قابليتي به نام فضاي خصوصي (Private Space) وجود داشته باشد كه به كابر امكان مي‌دهد داده‌ها و برنامه‌ها را از چشمان كنجكاو ديگران پنهان كند.

 

هوش مصنوعي و حواشي آن

اگر هر بار كه گوگل در طول رويداد خود از هوش مصنوعي نام مي‌برد، يك دلار كنار بگذاريد، احتمالاً پول كافي براي گذراندن تعطيلات را براي خود ذخيره خواهيد كرد.

مطمئنا گوگل در مورد هوش مصنوعي جميناي (Gemini) صحبت مي‌كند و ممكن است اين هوش مصنوعي به‌طور كامل جايگزين دستيار گوگل شود. اگر اينطور باشد، مي‌توانيم برخي از جزئيات مربوط به اين انتقال را در رويداد I/O بيابيم. در ماه دسامبر گزارش شد كه گوگل در حال كار بر روي يك دستيار هوش مصنوعي به نام پيكسي (Pixie) به عنوان يك ويژگي انحصاري براي دستگاه‌هاي پيكسل است. گفته مي‌شود كه پيكسي بر پايه جميناي ساخته شده است و ممكن است اواخر امسال در گوشي هوشمند Pixel ۹ رونمايي شود. بنابراين منطقي است گوگل در مورد آن در I/O صحبت كند. تعجب‌آور نيست اگر در مورد به‌روزرساني‌هاي هوش مصنوعي مولد براي محصولات كليدي گوگل مانند جست‌وجو، كروم و نقشه‌ها سخن گفته شود. ويژگي‌هاي دسترسي مبتني بر هوش مصنوعي و پروژه‌هاي بهداشتي نيز ممكن است در راه باشند. در عين حال، گوگل بار ديگر با به تعويق انداختن طرح خود براي از بين بردن كوكي‌هاي شخص ثالث در كروم، ممكن است هوش مصنوعي را به عنوان راه‌حلي براي تبليغات هدفمند ببيند.

ساير موضوعات

زمان‌بندي كامل رويداد گوگل كه به زودي منتشر مي‌شود، از چيزهاي ديگري كه گوگل درباره آن در طول اين رويداد حرف خواهد زد، اطلاع مي‌دهد، حتي اگر آن محصولات و خدمات لزوماً در سخنراني اصلي وقت پخش نداشته باشند. گمان مي‌رود گوگل در مورد آينده سيستم عامل ساعت‌هاي هوشمند Wear OS حرف بزند كه شامل جزئياتي در مورد پيشرفت در فرمت Watch Face مي‌شود، بنابراين منتظر اخباري در مورد سيستم عامل ساعت هوشمند آن باشيد. همچنين به‌روزرساني‌هايي در مورد تلويزيون گوگل
(Google TV) و تلويزيون اندرويد (Android TV) وجود خواهد داشت. در عين حال، تيم محاسبات كوانتومي گوگل در مورد آنچه در اين حوزه امكان‌پذير است صحبت خواهد كرد و سعي خواهد كرد واقعيت را از توهم و خيال جدا كند. يك بخش در مورد اندرويد اتو (Android Auto) نيز در برنامه است كه به پيشرفت‌هايي براي تجربه چند نمايشگري و ارسال محتوا اشاره مي‌كند.

 

چيزهايي كه نبايد منتظرش باشيم

شگفتي بزرگي خواهد بود اگر گوگل به اين زودي گوشي هوشمند پيكسل ۹ يا گوشي تاشوي پيكسل فولد جديد را معرفي كند. اين شركت احتمالاً قصد دارد اين جزئيات را براي پاييز نگه دارد. با اين حال نبايد فراموش كرد كه گوگل سال گذشته گوشي پيكسل فولد را به‌طور رسمي در رويداد I/O رونمايي كرد. در نهايت شايد بتوانيم نگاهي اجمالي به برخي سخت‌افزارهاي اين گوشي‌ها داشته باشيم، به‌خصوص اگر گوگل بخواهد جلوتر از افشاگران ظاهر شود و نحوه روايت از اين گوشي‌هاي جديد را كنترل كند. از سوي ديگر، گوگل اخيرا تيم‌هاي اندرويد و سخت افزار خود را تحت رهبري ريك استرلو (Rick Osterloh) ادغام كرده است و به همين دليل تيم او ممكن است بخواهد كمي بيشتر آماده شود تا مطمئن شود دستگاه‌هاي جديد آماده هستند. به اين ترتيب انتشار هرگونه اخبار سخت افزاري از جمله هر چيزي كه مربوط به Nest يا ابزارهاي پوشيدني باشد، بعيد است.

ارسال نظر