پيشنهاد چمران براي اجراي طرح سه‌شنبه‌هاي پاك

چراغ سبز دوباره شوراي شهر به دوچرخه سواري

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۱:۰۳:۳۰
کد خبر: ۳۱۱۵۷۱

ديروز پارلمان شهري پايتخت براي دومين بار در سال جديد بر احياي دوچرخه سواري و طرح‌هاي مرتبط با آنكه در دوره شهرداري پيروز حناچي در پايتخت ترويج شده بود، تاكيد كرد. به گزارش «تعادل»، در حالي كه طي دو سال گذشته، گاه و بي‌گاه مديريت جديد شهري تهران نسبت به ترويج دوچرخه‌سواري پيروز حناچي و راه‌اندازي كمپين دوچرخه سواري در سه شنبه‌ها انتقاد مي‌كردند، حدود دو هفته پيش، در جلسه كميته حمل و نقل ترافيك شوراي شهر تهران بر احياي مجدد دوچرخه‌سواري در پايتخت تاكيد شد.

گروه راه و شهرسازي| ديروز پارلمان شهري پايتخت براي دومين بار در سال جديد بر احياي دوچرخه سواري و طرح‌هاي مرتبط با آنكه در دوره شهرداري پيروز حناچي در پايتخت ترويج شده بود، تاكيد كرد. به گزارش «تعادل»، در حالي كه طي دو سال گذشته، گاه و بي‌گاه مديريت جديد شهري تهران نسبت به ترويج دوچرخه‌سواري پيروز حناچي و راه‌اندازي كمپين دوچرخه سواري در سه شنبه‌ها انتقاد مي‌كردند، حدود دو هفته پيش، در جلسه كميته حمل و نقل ترافيك شوراي شهر تهران بر احياي مجدد دوچرخه‌سواري در پايتخت تاكيد شد. ديروز نيز در جريان گزارش يكي از اعضاي شوراي شهر از مشكلات شهروندان در محله «جواديه» و وجود قبرستان 3500 دوچرخه متعلق به طرح «بيدود» سخن به ميان آمد و به همين بهانه چندين نفر از اعضاي شوراي و از جمله رييس آن بر راه‌اندازي دوباره دوچرخه سواري و طرح سه‌شنبه‌هاي پاك تاكيد كردند.ناصر اماني، رييس كميته منابع انساني شوراي شهر تهران صبح ديروز در جلسه شوراي شهر تهران درباره بازديد اخيرش از محله جواديه، با بيان اينكه مردم براي رسيدن به ايستگاه مترو ناچارند دو كيلومتر مسير را طي كنند، تصريح كرد: پله‌هاي اين پل مكانيزه نيستند و افراد سالمند و بيماران نمي‌توانند به راحتي از پل تردد كنند و بايد بگويم كه در اين محله يك پاركينگ دوچرخه وجود دارد كه ۳۵۰۰ دستگاه دوچرخه زير باد و باران در فضايي در اين محله رها شده است و اين فضا به قبرستاني از دوچرخه‌هاي طرح «بيدود» تبديل شده و سه سال است كه نگهداري دوچرخه‌ها در اين فضا صورت مي‌گيرد كه براي اين موضوع هزينه نياز است و بايد تدبيري براي آن انديشيده شود.مهدي چمران نيز در واكنش به اين گزارش گفت: در مورد دوچرخه بايد بگويم كه مي‌شود همين دوچرخه‌ها را راه‌اندازي كنند و خيلي هم خوب است و همه ما نيز مردم را ترغيب مي‌كنيم كه از دوچرخه استفاده شود و دوچرخه‌ها زير باد و باران از بين نرود و حتي مي‌توان در مدارس با ساز و كاري تقسيم كرد تا اين مدلي حيف نشود.رييس شوراي شهر تهران تاكيد كرد: مي‌توان استفاده از دوچرخه در روزهاي سه شنبه را مجدداً رواج داد و به جاي اينكه دوچرخه‌ها زير باد و باران از بين برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بين برود.چمران در دويست و سي و دومين جلسه علني شورا در واكنش به گزارش بازديد اماني از محله جواديه، با بيان اينكه تمام مسائل تخصصي و دغدغه ما وسايل حمل و نقل عمومي است، افزود: كسي كه در شورا مساله شخصي با ديگري ندارد و همه دغدغه رفع مشكلات حمل و نقل عمومي هستند.رييس شوراي شهر تهران تاكيد كرد: مي‌توان استفاده از دوچرخه در روزهاي سه شنبه را مجدداً رواج داد و به جاي اينكه دوچرخه‌ها زير باد و باران از بين برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بين برود.

 

پيشنهاد اهداي ۱۰هزار دوچرخه رايگان به دبيرستان‌ها

نايب رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران نيز ديروز در جلسه علني شورا به شهرداري تهران پيشنهاد كرد: به منظور احيا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواري، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رايگان در اختيار دبيرستان‌هاي پسرانه كم برخوردار پايتخت قرار دهد.سيدمحمد آقاميري در دويست و سي و دومين جلسه علني شوراي شهر تهران با بيان اينكه دردوره‌هاي گذشته بيش از ۳۰۰ كيلومتر مسير دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده كه حدود ۸۰ كيلومتر آن در سطح پارك‌ها و بوستان‌ها است، گفت: متأسفانه اين مسير‌ها بلا استفاده‌اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روي اين ۳۰۰ كيلومتر مسير نداريم!

وي افزود: به شهردار محترم تهران پيشنهاد كردم، چون اين وسيله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهاي برقي هم فكر نمي‌كنم ديگر جايي براي دوچرخه در بعد حمل و نقل پيدا شود، اين بودجه‌اي كه ما براي نگهداري مسير دوچرخه در معاونت حمل و نقل ديده ايم به صورت عمده دوچرخه خريداري شود و به صورت رايگان به دبيرستان‌ها اهدا شود. با اين رقم چيزي در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه مي‌توان خريداري كرد.آقاميري با تأكيد بر اينكه اين بودجه سالانه صرفا هزينه خريد رنگ و ... مي‌شود، تاكيد كرد: شهرداري ۱۰۰ دبيرستان كم برخوردار سطح شهر را شناسايي كند و به آنها دوچرخه رايگان اهدا كند. با اين اقدام نوجوانان ما مسير مدرسه تا منزل را با دوچرخه طي كنند. در اوقات فراغت هم مي‌توانند خريد منزل و رفت و آمدهاي خود را داشته باشند. آن وقت است كه مي‌توانيم با خيال راحت بگوييم ۱۰ هزار نوجوان از اين مسيرها استفاده مي‌كنند.

60 درصد جمعيت جواديه اتباع هستند

اماني در بخش ديگري از گزارش خود از محله جواديه نيز با بيان اينكه حضور گسترده اتباع خارجي دغدغه فكري مردم محله است بگونه‌اي كه حدود ۶۰ درصد از ساكنان را اتباع تشكيل دادند، گفت: دستمزد پايين اتباع موجب بيكاري ساكنان شده است و از برخي مدارس دولتي قديمي بازديد كردم كه حداقل ۳۰ درصد دانش‌آموزانشان را اتباع تشكيل دادند و جالب است كه براي فقط سقف يكي از مدارس داربست زده بودند و بچه‌ها زير اين سقف در حال درس خواندن بودند و مديران درخواست واحد آموزشي جداگانه براي اتباع را داشتند. اماني ادامه داد: محله جواديه تحت پوشش يك ناحيه است يعني تنها محله رسيدگي ناحيه است و بايد شهرداري بتواند به تنها محله تحت پوشش رسيدگي كند و اين در حالي است كه شهروندان از وضعيت حمل و نقل عمومي به خصوص وضعيت اتوبوس‌هاي شركت واحد كه عمدتا كارت خوان ندارند، گلايه مي‌كنند.

ارسال نظر