جورچين صنعت گاز براي ادامه مسير

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۱:۰۹:۱۴
کد خبر: ۳۱۱۱۰۸

 جلسه متقاضيان سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي مخازن ذخيره‌سازي زيرزميني گاز طبيعي، مگاپروژه هوشمندسازي مصرف گاز و بهينه‌سازي مصرف گاز در ايستگاه‌هاي تقويت فشار با حضور نمايندگان شركت‌هاي فولادي كشور و به ميزباني شركت مهندسي و توسعه گاز ايران برگزار شد.

 جلسه متقاضيان سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي مخازن ذخيره‌سازي زيرزميني گاز طبيعي، مگاپروژه هوشمندسازي مصرف گاز و بهينه‌سازي مصرف گاز در ايستگاه‌هاي تقويت فشار با حضور نمايندگان شركت‌هاي فولادي كشور و به ميزباني شركت مهندسي و توسعه گاز ايران برگزار شد.
 به گزارش روابط‌عمومي شركت مهندسي و توسعه گاز ايران، رضا نوشادي مديرعامل شركت مهندسي و توسعه گاز ايران با اشاره به دستاوردهاي شركت ملي گاز ايران در دوره تحريم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانك مركزي، شركتي ملي گاز و شركت ملي نفت تحريم شدند؛ ظرفيت توليد، پالايش، انتقال و توزيع گاز، ۴۰۰ ميليون مترمكعب بود و امروز پس از يك دوره تحريم ۱۵ساله، ميزان ظرفيت توليد، به ۸۷۵ ميليون مترمكعب رسيده است و پالايش، انتقال و توزيع اين زنجيره از ۱۰۰۰ ميليون مترمكعب بالاتر است. پيچيده‌ترين تكنولوژي با انتقال تكنولوژي از ساخت توربين و كمپرسور از سوي شركت مهندسي و توسعه گاز ايران به عنوان بازوي اجراي شركت ملي گاز ايران، صورت‌گرفته است.
 نوشادي در ادامه با اشاره به لزوم سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي و بخش‌هاي مختلف صنعت، افزود: جورچين صنعت گاز براي ادامه اين مسير پر افتخار، براي گسترش سطح مشاركت‌هاي مردمي و پاسخگويي به رشد فزاينده مصرف چه در مسير توسعه و چه توليد انرژي و محصول و چه مصرف خانگي و تجاري، نياز دارد كه يك هم‌افزايي گسترده‌اي را انجام دهد. در استراتژي جديد شركت ملي گاز ايران، براي مديريت اوج مصرف كه متأسفانه آسيبش نخست به توليد وارد مي‌شود، تصميم گرفتيم كه وارد حوزه جذب سرمايه‌گذاري بشويم و پروژه‌هاي ذخيره‌سازي گاز، مگاپروژه هوشمندسازي مصرف گاز و بهينه‌سازي مصرف انرژي در ايستگاه‌هاي تقويت فشار را خدمت شما معرفي كنيم.
 در ادامه اين نشست عليرضا بيات مدير سرمايه‌گذاري و كسب‌وكار شركت ملي گاز ايران نيز با تأكيد بر اهميت صنعت گاز در امر توليد، گفت: سرمايه‌گذاري در تمام حوزه‌ها يكي از اصول اصلي توسعه در هر صنعتي است و صنعت گاز در كشور ما جريان خوني است كه در رگ‌ها و شريان اقتصادي جريان دارد و توسعه اين صنعت بي شك به توسعه در ديگر بخش‌هاي توليد همچون صنايع فولادي و پتروشيمي و ديگر بخش‌هاي صنعتي مي‌انجامد.  در ادامه اين نشست پروژه‌هاي ذخيره‌سازي مخزن نمكي نصرآباد كاشان، ميدان هيدروكربني شوريجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازي مصرف گاز و پروژه بهينه‌سازي مصرف گاز در ايستگاه‌هاي تقويت فشار گاز جهت سرمايه‌گذاري به نمايندگان شركت‌هاي فولادي كشور معرفي شدند.
 گفتني است، نمايندگان شركت‌هاي فولادي همچون شركت ايميدرو، گل‌گهر، توسعه آن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مباركه، گهر زمين، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ايران و فولاد سيرجان در اين نشست به ارايه پرسش‌هايي در خصوص اين پروژه‌هاي به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر