تلاش چمران برای کاهش اختلافات در شورای شهر تهران

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۲:۰۲:۰۹
کد خبر: ۳۱۱۰۱۹

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.
نادعلی پیش از آغاز جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه هم‌اندیشی به دعوت ريیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد که اعضا در جلسه حضور داشتند و موضوع آن مباحث داخلی شورا بود. در حقیقت موضوع تخصصی که نیاز به حضور افراد از مدیریت شهری باشد، نبود؛ بلکه در مورد کلیت حرکت شورای شهر تهران در زمان باقی‌مانده از دوره ششم بود.
وی اضافه کرد: در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت و همچنین مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد. موضوع انسجام بیشتر برای پیگیری دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم و مسیر بهتر دنبال کردن این موضوعات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: در این جلسه نکات انتقادی نیز مطرح شد مواردی که اعضای شورا نسبت به عملکرد مدیریت شهری انتقاد داشتند و همچنین نکات مثبتی که در این دوره در مدیریت شهری اتفاق افتاده است و باید دنبال شود نیز مطرح شد. به این ترتیب اگر رسانه‌ها نیز می‌خواهند کلیتی را مطرح کنند باید هر دو طرف این موضوع را مدنظر قرار دهند و انتقادات در کنار نکات مثبتی که اتفاق افتاده مطرح شود. بی‌تردید طرح انتقادات به صورت آنی و احساسی تنها فضا را متشنج می‌کند؛ لذا باید با در نظر گرفتن زمان باقی‌مانده کارهایی که آغاز شده را پیگیری می‌کنیم تا به انتها برسد. البته هر کجا که مشکلی وجود داشته باشد یا انتقادی باشد باید محکم تذکر داده شود.
به گزارش «تعادل»، مهدي اقراريان، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه علنی 28 فروردین 1403 از فشار جدي به منتقدين عملكرد عليرضا زاكاني، شهردار تهران خبر داده و گفته بود: امروز شوراي شهر تهران به دو بخش موافقين و منتقدين زاكاني تقسيم شده است. ناصر اماني، عضو ديگر اين شورا نيز از توهين‌هاي توييتري برخي مديران شهرداري به خودش، اقراريان و نجفي خبرداده و خواستار برخورد با توهين‌كنندگان شده بود. 
بر اساس اين گزارش، احداث مسجد در پارك قيطريه طي نخستین ماه سال جاری، بيشترين انتقادها را نسبت به زاكاني در پي داشت. شيوه خريد انواع وسايل نقليه از چين نيز مورد انتقاد منتقدان او بوده است. اقراريان اما در 28 فروردین سال جاری در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در قالب تذكري اظهار كرده بود: در حال حاضر آنچه از طرف شهرداري مشاهده مي‌كنيم ايجاد يك فشار جدي به منتقدين عملكرد آقاي زاكاني است. حوزه خصوصي و موضوعات فردي و شخصي آقاي زاكاني به خودش مربوط است و در اين حيث ورودي نداريم؛ اما ايشان شهردار منتخب اين شورا هستند و بايد پاسخگوي موضوعات مطرح شده اين شورا باشد. از رياست شورا درخواست مي‌كنم تا تذكرات شورا به ويژه منتقدين شهرداري مورد توجه قرار گيرد تا پاسخ مناسب داده شود. در حال حاضر شورا به دو بخش منتقدين و موافقين آقاي زاكاني تقسيم مي‌شود، چراكه بارها و بارها ۹ نفر از اعضاي شورا تذكراتي را مطرح كردند؛ اما چه اتفاقي افتاده است؟ شهروندان تهراني قطعا قضاوت مي‌كنند. در ميانه صحبت‌هاي اقراريان، چمران ريیس شورا در واكنش به تقسيم‌بندي شورا مبني بر موافقين و مخالفين شهردار تهران گفته بود: من فكر نمي‌كنم اينگونه باشد، لذا لطفا روي اين موضوع تاكيد نكنيد بگذاريد همبستگي و اتحاد بين اعضا باقي بماند.

ارسال نظر