هواشناسی؛ تداوم بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۲۰:۵۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۰۹۸۴
هواشناسی؛ تداوم بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در اکثر مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی جنوبی کشور صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به گفته وی، بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدیدتر است. ضمن این که شدت بارش‌ها برای امروز خواهد بود و از فردا بارش‌ها تضعیف خواهند شد و این شرایط برای بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: برای روز پنج‌شنبه نیز در کرمان، مناطقی از یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت به شکل پراکنده‌تر در خراسان رضوی و جنوبی نیز رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در روز جمعه نیز در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش‌های پراکنده وجود خواهد داشت گفت:  روز جمعه و شنبه هفته آینده برای نوار شرقی کشور باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور جوی آرام را خواهد داشت.

ضیائیان تاکید کرد: در روز پنج‌شنبه روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: فعالیت سامانه  بارشی طی روزهای آینده در استان‌های کرمان، مازندران، گلستان، چهارشنبه گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

ارسال نظر