هشدار درباره وضعيت سرانه سلامت شهر تهران

۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۰۰:۲۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۰۷۶۱

رييس كميته سلامت شوراي اسلامي شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعيت پايتخت در مقايسه با بسياري از استان‌ها در وضعيت مطلوبي قرار ندارد.

رييس كميته سلامت شوراي اسلامي شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعيت پايتخت در مقايسه با بسياري از استان‌ها در وضعيت مطلوبي قرار ندارد.
به گزارش ايرنا، سوده نجفي، رييس كميته سلامت شوراي اسلامي شهر تهران روز شنبه ضمن تبريك هفته سلامت، با اشاره به وضعيت سلامت پايتخت اضافه كرد: شهر تهران به دليل اينكه پايتخت سياسي كشور است، از بيمارستان‌ها و درمانگاه‌هاي متعددي برخوردار است و بسياري از هموطنان از استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف براي انجام امور پزشكي به تهران مراجعه مي‌كنند اما متاسفانه سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعيت آن در مقايسه با بسياري از استان‌ها در وضعيت مطلوب قرار ندارد.
نجفي گفت: اين موضوع در آينده مي‌تواند با توجه به رشد جمعيت و مهاجرت‌هاي كه صورت مي‌گيرد سبب بروز مشكلاتي براي شهر تهران باشد و همانند ترافيك و آلودگي هوا تبديل به معضلي براي شهر شود.
به گفته وي، دولت و مجلس شوراي اسلامي بايد توجه جدي به اين مساله داشته باشند و بودجه مناسبي براي افزايش سرانه سلامت شهر تهران در نظر بگيرند.
عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به نقش مشاركت مردم و خيرين در حوزه سلامت افزود: به دليل اهميت موضوع سلامت بسياري از شهروندان و خيرين علاقه‌مند به كمك به مساله بهداشت و درمان هستند كه بايد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين خصوص پيش قدم شود و زمينه مشاركت شهروندان براي ارتقای سرانه سلامت را فراهم كند.
وي يادآور شد: ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره) 
و بنياد مستضعفان از جمله نهادهايي به شمار مي‌روند كه مي‌توان از آنها براي حل مشكلات حوزه سلامت شهر تهران كمك خواست و دعوت به همكاري كرد كه انتظار مي‌رود وزارت بهداشت در اين خصوص تلاش‌هايي داشته باشد.
سوده نجفي به وضعيت كادر درمان در بيمارستان‌ها و مراكز درماني اشاره كرد و افزود: متاسفانه امروز بسياري از پرستاران و كادر درمان در بيمارستان‌ها و مراكز درماني در وضعيت مطلوب از لحاظ معيشتي قرار ندارند و بنابر آمار موجود بسياري از اين افراد در حال مهاجرت به ساير كشورها هستند كه اگر مسائل و مشكلات كادر درمان حل و به اين مساله پرداخته نشود مي‌تواند آسيب جدي براي نظام سلامت باشد.

ارسال نظر