سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۷۱

فارس وزیر نفت با اشاره به افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به افغانستان گفت: رشد صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به افغانستان از مبادی رسمی و با حمایت دولت سبب کاهش قاچاق سوخت می‌شود. بیژن زنگنه پس از دیدار با داود شاه‌صبا وزیر معادن و پترولیوم افغانستان گفت: ارائه کمک‌های ایران به افغانستان در حوزه اکتشاف نفت خام و گاز طبیعی مهم‌ترین محور مذاکرات در این دیدار بود. وی بااشاره به اینکه در این دیدار، تهران و کابل به تفاهمی برای آموزش نیروهای افغانستان در حوزه گاز دست یافتند، افزود: در این مذاکرات برای ارائه خدمات فنی ایران به افغانستان در حوزه نفت و گاز توافق‌هایی حاصل شد.

تسنیم وزیر نیرو گفت: انتشار اوراق مشارکت در صورت تصویب هیات دولت در نیمه دوم سال جاری انجام می‌شود. حمید چیت‌چیان اظهار داشت: برای تامین مالی طرح‌هایمان منتظر تصویب اعتبارات دولتی نمی‌مانیم؛ بلکه با استفاده از ظرفیت‌هایی که در قانون دیده شده، سعی بر متنوع‌سازی منابع تامین مالی داریم. وی افزود: تامین مالی برخی طرح‌های آب و فاضلاب کشور با امضای قرارداد با بخش خصوصی، تجربه موفقی بود که تلاش می‌کنیم این اتفاق در دیگر بخش‌ها نیز تکرار شود.

ایسنا درحالی که بیش از 80درصد از منابع آبی کشور به منابع آب زیرزمینی وابسته است، به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب، سفره‌های آب‌ زیرزمینی کشور رو به ورشکستگی است و راهی جز اجرای قوانین و مقررات و انجام امور فرهنگی و رسانه‌یی برای حل این معضل وجود ندارد. استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی باید همانند همه پدیده‌های آفرینش تعادل داشته باشد، چراکه در غیر این صورت طبیعت به انسان پاسخ خواهد داد که البته این مساله درباره آب‌های زیرزمینی اتفاق افتاده، به‌طوری ‌که با برداشت بیش از حد از این نوع آب‌ها موجب ناپایداری شده‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر