وعده جذب ۱۰۰ همت سرمايه‌گذاري خارجي در 1403

۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۰۱:۵۶:۳۸
کد خبر: ۳۱۰۳۲۶

معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران، گفت: در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار ميليارد سرمايه‌گذاري خارجي خواهيم داشت. به گزارش مهر، لطف‌الله فروزنده معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران، گفت:

معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران، گفت: در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار ميليارد سرمايه‌گذاري خارجي خواهيم داشت. به گزارش مهر، لطف‌الله فروزنده معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران، گفت: در حوزه سرمايه‌گذاري دو كار عمده انجام شده است، در اولين اقدام تكليف ۵۰ پروژه كه سال‌ها بر زمين مانده و قفل شده بودند تعيين شد؛ و در حال حاضر ۷۰ درصد از مشكلات اين پروژه‌ها حل شده و اين سرمايه‌گذاري‌ها و مشاركت‌ها با بخش خصوصي داخلي صورت گرفت، كه براي تداوم اين مسير فرآيندها نيز اصلاح شده است. فروزنده با اشاره به فراهم كردن بستر سرمايه‌گذار خارجي افزود: در دومين اقدام زمينه براي سرمايه‌گذاري خارجي ايجاد كه نمونه بارز آن در توافق با طرف چيني جهت تأمين ناوگان برقي حمل و نقل عمومي متجلي شده است. معاون شهردار تهران ادامه داد: علاوه بر اين در زمينه زباله‌سوز، ساخت هتل، ساخت مسكن صنعتي، شهربازي، ورزشگاه و يك مركز بين‌المللي تجاري مذاكرات بسيار مناسبي با سرمايه‌گذاران خارجي انجام شده است و تمامي اين موارد در حال نهايي شدن است.
وي افزود: برنامه ما اين است كه در سال آينده حداقل ۱۰۰ هزار ميليارد تومان جذب سرمايه‌گذاري خارجي داشته باشيم كه با اجراي اين اقدام و حضور سرمايه‌گذاران خارجي، اعتماد براي سرمايه‌گذاري در ايران بيشتر خواهد شد و ميزان سرمايه‌گذاري خارجي با توجه به بسترهايي كه فراهم شده است افزايش خواهد يافت.

ارسال نظر