معاون شهردار پایتخت اعلام کرد

تسهیلات ویژه برای احداث هتل در تهران

۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۰۱:۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۱۰۱۳۱

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تسهیلات ویژه شهرداری تهران برای احداث هتل خبر داد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تسهیلات ویژه شهرداری تهران برای احداث هتل خبر داد.
حمید رضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران برای ساخت هتل در پایتخت اظهار کرد: هتل در کشور ما که چالش‌های متفاوتی را دارد و به همین جهت باید در ساخت هتل‌های چهار ستاره، پنج ستاره و شش ستاره سیاست‌های تشویقی درنطر گرفته شود با توجه به این موضوع شورای شهر تهران تصمیماتی را اخذ کرده است.
وی تصریح کرد: در همین ارتباط تلاش شده است مشوق‌های برای احداث هتل در پایتخت پیش‌بینی شود و تسهیلاتی ارائه می‌شود به‌طوری که عوارض برای هتل‌سازی 20 درصد گرفته می‌شود همچنین این عوارض 5 سال از بعد از بهره‌برداری اخذ می‌شود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: علی‌رغم این تسهیلات هنوز سازندگان تمایلی برای احداث هتل در تهران ندارند.
صارمی درباره عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای احداث هتل در تهران تصریح کرد: به جهت اینکه قیمت زمین بالا و هزینه‌های ساخت بازهم سرمایه‌گذاران تمایلی برای احداث هتل ندارند.
در همین حال، شهردار منطقه ۴ تهران از ساخت هتل ۲۵ طبقه در بوستان جنگلی لویزان خبر داد و گفت: هتل جدید در همان زمینی که قبلا هتل «شیان» قرار داشت احداث می‌شود.
علی‌اصغر کمالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: برای هتل شیان در سال جاری دستور نقشه را صادر کردیم تا در بر اتوبان امام علی (ع) و ورودی محدوده شیان احداث شود.
وی افزود: تلاش می کنیم در سال جاری جواز احداث این هتل را صادر کنیم تا با پیگیری مالک، کار ساخت و ساز این هتل در ۲۵ طبقه آغاز شود.
شهردار منطقه ۴ تهران براین نکته نیز تاکید کرد که ساخت و ساز هتل جدید در همان زمینی که قبلا هتل شیان قرار داشت انجام می شود و به فضای سبز این بوستان جنگلی آسیب و خللی وارد نخواهد شد.

ارسال نظر