پیش‌بینی قیمت دلار در روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳؛ تنش‌های سیاسی احتمالی نرخ را صعودی کرد

۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۰۶:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۰۰۹۸
پیش‌بینی قیمت دلار در روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳؛ تنش‌های سیاسی احتمالی نرخ را صعودی کرد

قیمت دلار در هفته نیمه تعطیل گذشته با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. این کاهش قیمت متاثر از آرامش سیاسی و بازار بی‌جان ارز بود. در حالی که معامله‌گران احتمال پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در هفته پایانی فروردین را می‌دهند؛ در بازار پشت خطی قیمت دلار افزایشی شد.

قیمت دلار در آخرین معامله نقدی در روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین، به پله سوم کریدور ششم برگشت. بازار ارز، در پی تعطیلی سه روز پایانی هفته گذشته رونق چندانی نداشت و معامله‌گران این روند کاهشی را علاوه بر کاهش تقاضا، متاثر از آرامش سیاسی می‌دانستند.

به گزارش تجارت نیوز، با پایان یافتن تعطیلات عید فطر و برخی پالس‌های سیاسی نظر آماده‌باش ارتش اسرائیل و  عدم امکان خروج مشمولان ارتش رژیم صهیونیستی از اسرائیل،‌ برخی معامله‌گران احتمال پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را بالا می‌دانند. علاوه بر آن حملات تروریستی اتفاق افتاده در سیستان و بلوچستان نیز منجر به افزایش قیمت دلار در معاملات غیرنقدی شده است.

افزایش قیمت دلار ادامه دارد

کارشناسان اقتصادی در هفته‌های گذشته قیمت دلار را تا پایان فروردین افزایشی پیش‌بینی کردند. به گفته آنها دلار بعد از رشد شارپی در مسیر اصلاح قرار می‌گیرد.

قیمت درهم در آخرین معامله هفته گذشته (سه‌شنبه ۲۱ فروردین) با قیمت ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. تتر  در روند افزایشی قرار دارد و روی رقم ۶۵ هزار و ۱۵۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس  روی رقم ۸۰ هزار و ۸۲۰ تومانی و یورو با رقم ۶۹ هزار و ۱۴۰ تومانی  ایستاده است.

ارسال نظر