از چارت یورو رونمایی شد

۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۲:۳۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۰۰۵۴
از چارت یورو رونمایی شد

در بازار انواع چارت‌ها در حال دست به دست شدن است که در آن گفته شده تا زمانی‌که قیمت بالای این مرز باشد تمایلات صعودی بیشتر است. بازرترین این چارت قیمت یورو بود.

بازارها بعد از افت سه‌ روزه، از مرز حمایتی برگشتند. قیمت سکه در روز سه‌شنبه دو کانال و قیمت دلار یک کانال بالا آمد. قیمت دلار از 62 هزار و 300 تومان، قیمت سکه 41 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت طلای آب‌شده از 15 میلیون و 250 هزار تومان حمایت کرد.

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند کاهش طلای آب‌شده به این بازار، حباب منفی داد و اولین بازاری بود که از مرزهای پایینی حمایت شد. به عقیده آن‌ها تمایلات بازار همچنان به 6 دلیل نوسانی است. دلیل اول این بود که به ادعای معامله‌گران در روز سه‌شنبه از سمت بازارساز تزریق نداشتیم. دلیل دوم به خبرهای ضد و ‌نقیض سیاسی برمی‌گردد، این دست خبر امکان جولان به نوسان‌گیرها می‌دهد.

معامله‌گران دلیل سوم را خروج نقدینگی پی در پی حقیقی‌ها از بورس و صندوق‌های درآمد ثابت می‌دانند. دلیل چهارم هم برگشت قیمت درهم از مرز حمایتی بود. دلیل پنجم افزایش قیمت انس طلای جهانی بود که به واسطه آن طلا و سکه حمایت شدند. دلیل ششم هم بحث های تکنیکالی در بازار است که موجب می‌شود به حرکات بازار به چشم روندهای اصلاحی نگاه شود.

معامله‌گران می‌گفتند در روز سه‌شنبه ترس از تزریق نداشتند و فضای ملتهب آن‌ها را به نوسان امیدوار کرده است. البته در این فضا که تعطیلات هم هست احتمال شانتاژ وجود دارد. اینطور که در طول روز چهارشنبه که تعطیل است قیمت را پایین بکشند و در شب با خبر به بالا برگردانند.

قیمت طلای آب‌شده در روز سه‌شنبه با نوسان از مرز مقاومت 15 میلیون و 500 هزار تومان رد شد، اما در عبور از مرز مقاومت دوم یعنی 15 میلیون و 800 هزار تومان ناکام ماند. حباب طلای آب‌شده بعد از 15 میلیون و 500 هزار تومان دوباره مثبت شد.

قیمت سکه امامی با گپ مثبت 300 هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز دوشنبه در 41 میلیون و 800 هزار تومان شروع به کار کرد و با نوسان دو کانال بالا رفت و در 43 میلیون و 400 تومان بسته شد. حباب سکه در روز سه‌شنبه با افزایش به 8 میلیون رسید.

قیمت درهم در 17 هزار و 150 تومان بازگشایی کرد و با نوسان تا 17 هزار و 320 تومان بالا آمد.

نکته قیمتی بازارها این بود که کانال نرخ‌دهی هرات در روز سه‌شنبه قیمت نداد و در بازار شنیده می‌شد حوالی 63 هزار و 100 تومان است.

در بازار انواع چارت‌ها در حال دست به دست شدن هستند که در آن گفته شده تا زمانی‌که قیمت بالای این مرز باشد تمایلات صعودی بیشتر است. بازرترین این چارت قیمت یورو بود. در این تحلیل گفته شده تا زمانی‌که محدوده حمایتی 64 هزار تا 67 هزار تومان در یورو حفظ شود، یورو می‌تواند دوباره به سمت مرز مقاومتی حرکت کند.

نکته بازار این بود که طبق اطلاعیه‌ای که دست به دست می‌شد بازار ارز هرات از سه‌شنبه به مدت یک هفته تعطیل است.

ارسال نظر