چندنرخی بودن ارز، بلای جان بازار شده است!

۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ۰۱:۴۲:۵۸
کد خبر: ۳۰۹۸۸۶

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار ارز و همچنین اهمیت تجدید ارزیابی دارایی ها توسط شرکت‌ها بیان داشت؛ برخلاف فرآیند سال‌های ۹۸ و ۹۹ که بازارسرمایه در ابتدا و سپس نرخ ارز دلار رشد پیدا کرد؛ در دو سال بعدی روندی معکوس را شاهد بوده‌ایم. فاصله بیش از اندازه بین نرخ دلار آزاد و دیگر نرخ‌های آن بسیاری از مشکلات را برای شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌ها به وجود خواهد آورد.

بورس‌نیوز| هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار ارز و همچنین اهمیت تجدید ارزیابی دارایی ها توسط شرکت‌ها بیان داشت؛ برخلاف فرآیند سال‌های ۹۸ و ۹۹ که بازارسرمایه در ابتدا و سپس نرخ ارز دلار رشد پیدا کرد؛ در دو سال بعدی روندی معکوس را شاهد بوده‌ایم. فاصله بیش از اندازه بین نرخ دلار آزاد و دیگر نرخ‌های آن بسیاری از مشکلات را برای شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌ها به وجود خواهد آورد.
وی افزود: امیدواریم تجدید ارزیابی دارایی‌ها با سرعت بیشتری تداوم یافته تا که بازدهی عملکرد شرکت‌ها را بر اساس دارایی واقعی سهامداران گزارش دهد تاکه در نهایت منجر به شفافیت میزان بازدهی مدیریت شرکت‌ها شود.
وی در رابطه با سیاست‌گذاری سهامداران عمده گفت: بهتر است سهامداران عمده دست از انفعال برداشته و بازارسرمایه را به نقطه‌ای صرفاً جهت تأمین مالی بدل نکنند! اگر جریان نقدینگی از بورس خارج شود و با فروش سهام، اندک نقدینگی موجود در بازار هم خارج کنند دیگر جان و توانی برای آن باقی نخواهد ماند.

ارسال نظر