پيش‌بيني افزايش ۱۸۰۰ مگاواتي اوج مصرف برق در مركز ايران

۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ۰۱:۳۶:۲۱
کد خبر: ۳۰۹۸۸۱

به منظور بررسي پيشرفت طرح‌هاي اولويت‌دار تعريف شده صنعت برق در استان‌هاي تهران، قم و البرز نشستي با حضور مديرعامل شركت توانير و مديران ارشد صنعت برق مناطق ياد شده در توانير برگزار شد.

به منظور بررسي پيشرفت طرح‌هاي اولويت‌دار تعريف شده صنعت برق در استان‌هاي تهران، قم و البرز نشستي با حضور مديرعامل شركت توانير و مديران ارشد صنعت برق مناطق ياد شده در توانير برگزار شد.
به گزارش تسنيم، مصطفي رجبي مشهدي، مديرعامل شركت توانير در نشست بررسي پيشرفت طرح‌هاي اولويت‌دار تعريف شده صنعت برق در استان‌هاي تهران، قم و البرز اظهار داشت: ضمن بيان اهميت مديريت‌بار در منطقه تهران و استان‌هاي قم و البرز، بر لزوم آمادگي نيروگاه‌هاي منطقه تاكيد كرد.
وي همچنين ضمن بررسي آخرين وضعيت طرح‌هاي اولويت‌دار اين مناطق كه براي گذر از اوج مصرف برق 1403 برنامه‌ريزي شده است، گفت: در مدار قرار گرفتن اين طرح‌ها مي‌تواند صنعت برق را در تابستان امسال كمك كند.
در اين نشست ضمن ارايه گزارشي از وضعيت شبكه برق كشور، گلوگاه‌هاي اصلي شبكه انتقال، فوق توزيع و توزيع در حيطه برق منطقه‌اي تهران و استان‌هاي البرز و قم مورد بررسي قرار گرفت و در خصوص تامين تجهيزات مورد نياز پست‌هاي در حال احداث نيز تصميم‌گيري شد.
در بخش ديگري از اين نشست وضعيت پيشرفت طرح‌هاي اولويت‌دار خط و پست انتقال مطابق 180 برنامه عملياتي وزارت نيرو براي عبور بي‌دغدغه از اوج بار تابستان امسال با جزييات فني مورد بررسي قرار گرفت كه با ارايه تدابير لازم در جهت رفع چالش‌ها و پيشبرد هر چه سريع‌تر طرح‌ها از سوي مديرعامل شركت توانير همراه بود.
براساس گزارش ارايه شده توسط شركت مديريت شبكه برق ايران، اوج بار سال گذشته برق منطقه‌اي تهران 12500 مگاوات بود كه انتظار مي‌رود امسال به بيش از 13450 مگاوات افزايش يابد كه مستلزم تقويت برنامه‌هاي مديريت مصرف برق از 1500 مگاوات سال قبل به حدود هزار و 800 مگاوات در سال جاري در سطح ٣ استان است.
تاكيد بر آمادگي اجراي ذخيره عملياتي تا مهر، ماه، همچنين لزوم رعايت سلسله مراتب و فرامين عمليات مديريت بار و انرژي از ديسپاچينگ ملي تا ديسپاچينگ‌هاي منطقه‌اي و توزيع از ديگر نكات مورد تاكيد در اين نشست بود. در ادامه مديرعامل برق منطقه‌اي تهران گزارشي از آمادگي ٤ واحد تحت تعمير نيروگاه سياه بيشه و اقدامات انجام شده در اين خصوص ارايه داد.
براساس اين گزارش اوج بار برق منطقه‌اي تهران طي سه هفته گذشته به ٤٤ هزار مگاوات رسيد و روند افزايش به بيش از 50 هزار مگاوات از هفته آينده مورد انتظار است و اين سه استان ٢٥ هفته دشوار را پيش رو دارند كه مستلزم اجراي دقيق و كامل دستورالعمل‌هاي ابلاغي وزارت نيرو در حوزه صنايع بزرگ كشور، بخش كشاورزي، ادارات، شهركهاي صنعتي و صنايع متوسط است و اجراي دقيق برنامه‌هاي ابلاغي مديريت مصرف برق از جايگاه ويژه‌اي در عبور بي دغدغه از تابستان برخوردار است.

ارسال نظر