پیش‌بینی قیمت دلار در روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳؛ بحران ارز تا کجا ادامه‌دار خواهد بود؟

۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۰۶:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۶۷۳
پیش‌بینی قیمت دلار  در روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳؛ بحران ارز تا کجا ادامه‌دار خواهد بود؟

قیمت دلار در معاملات نقدی بعد از تعطیلات نوروز شروع طوفانی داشت. این اسکناس در سه روز معالاتی هفته دوم فروردین بیش از دو هزار تومان گران شد. کارشناسان اقتصادی روند دلار را صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت دلار در هفته دوم فروردین با وجود اینکه تنها سه روز بازار فعال بود با افزایش‌های قابل توجهی در کریدور ششم پیشروی کرد. در حالی که معامله‌گران انتظار روزهای آرامی را در برای دلار در هفته دوم فروردین داشتند؛ اما رخدادهای سیاسی به این اسکناس آرایش صعودی داد.
چرا دلار گران شد؟

به گزارش تجارت نیوز، روز دوشنبه ۱۳ فروردین اسرائیل با هواپیمای F۳۵ از بالای منطقه جولان اشغالی با شش موشک، کنسول‌گری ایران را هدف قرار داد. در همین راستا سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: «ایران پاسخ جنایتی که اسرائیل مرتکب شده‌ را به همان نسبت خواهد داد.» در پی این اظهارات ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه «۱۶ فروردین»، با صدور بیانیه‌ای از تعلیق مرخصی سربازان و افسران واحد‌های رزمی به دلیل تنش با ایران خبر داد.

این در حالی بود که افزایش تنش و اخبار نامساعد سیاسی متعاقب این رخداد، اثر مستقیمی بر بازارهای مالی گذاشت به گونه‌ای که قیمت دلار در آخرین روز هفته اخیر یک کانال دیگر صعود را تجربه کرد و سقف قیمت را شکست. این اسکناس در آخرین معامله نقدی روز پنجشنبه ۱۶ فروردین در پله اول کانال چهارم کریدور ششم معامله شد. دلار در سه روز معاملاتی هفته اخیر رشد بازدهی ۳.۸۹ درصدی و افزایش قیمت دو هزار و ۴۰۰ تومانی داشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار در روند صعودی قرار گرفته و تا سقف کریدور ششم نیز پیشروی می‌کند. سپس ارز آمریکایی در مسیر اصلاح مختصری قرار می‌گیرد. آنها می‌گویند اگر در هفته پیش‌رو سیاست‌گذار در بازار مداخله نکند یا اخبار حکایت از افزایش تنش و درگیری در منطقه را داشته باشد روند صعودی قیمت در بازار ارز ادامه می‌یابد. از سوی دیگر برخی فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت‌ها دور از انتظار است و التهاب در بازار بالاست از همین رو  ممکن است با یک خبر سیاسی قیمت‌ها ریزش قابل توجهی داشته باشد.

پوند در منطقه ۸۱ هزار تومانی معامله شد

قیمت درهم روز پنجشنبه با رشد ۳۵۰ تومانی به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. تتر با رشد ۸۰۰ تومانی روی رقم ۶۴ هزار و ۸۵۰ تومانی ایستاد.

قیمت پوند انگلیس نیز با رقم ۸۱ هزار و ۴۰۰ تومانی معامله شد و یورو با رقم ۶۹ هزار و ۸۵۰ تومانی شد.
گفتنی است اسکناس و حواله دلار در هفته دوم فروردین تغییر قیمت نداشت و با رقم ۴۳ هزار و ۴۶۲ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۵۴۲ تومان عرضه شد.

ارسال نظر