دولت رئیسی باعث حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا می‌شود؟

۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۱۲:۵۸:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۵۴۴
دولت رئیسی باعث حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا می‌شود؟

ممکن است در این فصل نه مجوز حرفه ای باشگاه استقلال از سوی کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال تایید شود و نه پرسپولیس.

قرار بود تا روز ۱۱ فروردین تکلیف مالیکت تیم های استقلال و پرسپولیس مشخص شود و به نوعی مدیریت این دو تیم از هم جدا شود.

به گزارش خبرورزشی، در مورد واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس این فصل همانند فصل گذشته خبرهای متفاوتی از سوی مدیران رسمی دولت و ورزش کشور مخابره شد.

بی تعارف سال های سال است و بهتر است بگوییم دهه هاست قرار است استقلال و پرسپولیس واگذار شوند اما دولت از این دو تیم دل نمی کند و اخیرا هم مشخص شده که نهادهای دولتی و خصولتی مایل نیستند مدیریت این دو تیم را در اختیار بگیرند چون متوجه شده اند با در اختیار گرفتن این دو تیم زیر ذره بین می روند. از سویی مدیریت این دو تیم به خاطر مردمی بودن سخت است و از همه مهمتر در اختیار داشتن این دو تیم تنها هزینه است و هیچ سودآوری برای آنها نخواهد داشت.

فدراسیون فوتبال در نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین مالکیت دو تیم تا ۵ اردیبهشت فرصت خواسته است که هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا به این درخواست پاسخ نداده است.  اگر  کنفدراسیون فوتبال آسیا با این درخواست مخالفت کند، باید تیم های استقلال و پرسپولیس را  از مسابقات فصل آینده لیگ نخبگان آسیا حذف شده بدانیم.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در تازه ترین اظهاراتش پیرامون واگذاری باشگاه پرسپولیس به بانک ملت این چنین گفت: «با توجه به اینکه مصوبه قبلی در اسفند ماه سال گذشته مربوط به واگذاری باشگاه پرسپولیس مورد تأیید هیئت واگذاری قرار نگرفت، قرار شد آگهی مزایده جدیدی منتشر شود تا از طریق شرکت‌های تابعه بانک‌های غیردولتی این اتفاق بیفتد. به همین دلیل منتظریم مراحل تشریفات قانونی طی شود.پس از خاتمه این روند، مشخص می‌شود چه شرکت و بانک‌هایی برای مزایده ثبت نام کرده‌اند و پس از اینکه اهلیت‌شان مشخص شد، به اطلاع مردم می‌رسد.»

معمولا انجام این کارها از سوی دولت زمان بر است، به خصوص که شاهد بودیم دولت زمان زیادی را برای واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی از دست داده و در دقیقه نود تلاش می کند پروسه واگذاری این دو تیم را به سرانجام برساند.

تنها یک سخن با دولت باقی می ماند. آقایان دولت مراقب باشید که هم استقلال را از لیگ نخبگان آسیا حذف نکنید و هم پرسپولیس را.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با هیچ کس شوخی ندارد و اگر باشگاه های ایرانی الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت نکنند به راحتی از جدول بازی های باشگاهی آسیا حذف می شوند. همان طور که استقلال تا به اینجای کار ۲ بار از جدول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد.

ارسال نظر