سهام شركت رسانه‌اي جنجالي ترامپ سقوط كرد!

۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۰۱:۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۹۵۱۹

سهام گروه رسانه و فناوري ترامپ در روز دوشنبه تقريباً ۱۸ درصد سقوط كرد، زيرا پلتفرم مادر Truth Social به دليل تلاش براي پرداخت بدهي‌هاي مالي خود، تنها چند روز پس از انتشار عمومي از طريق SPAC، ترديد‌ها و نگراني‌هايي را درباره عمليات آن ايجاد كرد.

نبض بورس| سهام گروه رسانه و فناوري ترامپ در روز دوشنبه تقريباً ۱۸ درصد سقوط كرد، زيرا پلتفرم مادر Truth Social به دليل تلاش براي پرداخت بدهي‌هاي مالي خود، تنها چند روز پس از انتشار عمومي از طريق SPAC، ترديد‌ها و نگراني‌هايي را درباره عمليات آن ايجاد كرد.
اين شركت در سال منتهي به دسامبر ۲۰۲۳، ۵۸.۲ ميليون دلار زيان خالص ثبت كرد، در حالي كه سود خالص ۵۰.۵ ميليون دلار در سال قبل از آن بود. طبق يك افشا، درآمد سال گذشته ۴.۱۳ ميليون دلار گزارش شده بود كه از ۱.۴۷ ميليون دلار در سال ۲۰۲۲ بيشتر بود.
اين شركت گفت: «از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲، مديريت ترديد اساسي داشت كه TMTG داراي وجوه كافي براي پرداخت بدهي‌هاي خود در سررسيد آنها، از جمله بدهي‌هاي مربوط به اوراقي است كه قبلاً توسط TMTG منتشر شده است.»
ترامپ مديا گفت كه انتظار دارد در آينده قابل پيش‌بيني زيان‌هاي عملياتي و جريان‌هاي نقدي منفي ناشي از عمليات را متحمل شود، زيرا براي گسترش پايگاه كاربران خود تلاش مي‌كند و شركاي پلتفرم و تبليغ‌كنندگان بيشتري را جذب مي‌كند. سهام آن در اولين روز معاملاتي خود در ۲۶ مارس بيش از ۱۶ درصد افزايش يافت، زيرا سرمايه‌گذاران خرد از جمله حاميان رييس‌جمهور سابق دونالد ترامپ، به سمت خريد سهام هجوم آوردند. اما سهام از آن زمان تاكنون شاهد معاملات متلاطم بوده و براي دومين جلسه معاملاتي متوالي در روز دوشنبه سقوط كرد.
به‌طور جداگانه روز دوشنبه، يك قاضي در دلاور گفت كه از شركت و ديگر بنيانگذاران ترامپ مديا، يعني وسلي ماس و اندرو ليتينسكي خواسته تا در اين ماه، تاريخي را براي جلسه استماع تعيين كنند تا مشخص شود كه آيا اين دو نفر بايد ۸.۶ درصد از سهام شركتي را كه ادعا مي‌كنند به آنها بدهكار هستند، دريافت كنند يا خير. ترامپ مديا و اين زوج در دادگاه‌هاي ايالتي دلاور و فلوريدا از يكديگر شكايت كرده‌اند. بنيانگذاران، ترامپ مديا را به تلاش براي كاهش نامناسب سهام خود متهم كردند. شركت در پاسخ گفت كه آنها نتوانسته‌اند سهام خود را به دست آورند و به دنبال سلب مالكيت آنها بوده و از يك قاضي مي‌خواهد تا اعلام كند كه آنها حق تعيين دو عضو هيات مديره را ندارند.

ارسال نظر