بیت‌کوین با کاهش قیمت ۵ درصدی حامل چه پیامی است؟

۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۴۷۶
بیت‌کوین با کاهش قیمت ۵ درصدی حامل چه پیامی است؟

با کاهش 5 درصدی قیمت بیت کوین، بیش از ۱۶۵ میلیون دلار از دست رفته است.

در یک حرکت سریع و غیرمنتظره، ارزش بیت کوین به میزان 5 درصد کاهش یافت، که منجر به ضررهای قابل توجهی بیش از ۱۶۵ میلیون دلار برای معامله‌گرانی شد که موقعیت‌های اهرمی در بیت کوین و سایر رمز ارزها داشتند. این کاهش قابل توجه در کمتر از ۳۰ دقیقه در اوایل ۲ مارس رخ داد، و قیمت بیت کوین را از ۶۹,۴۵۰ دلار به پایین‌ترین حد ۶۵,۹۷۰ دلار رساند.

به گزارش تجارت نیوز، این تغییر ناگهانی بازار نه تنها بر بیت کوین تأثیر گذاشت، بلکه اثر موجی را در سراسر ارزهای رمزپایه مختلف ایجاد کرد، با این حال، اتر (ETH) و سایر کوین‌های عمده نیز شاهد خروج قابل توجهی بودند. Coinglass نیز همچنین گزارش داد که بخش اعظمی از این خروجی‌ها شامل بیش از ۵۰ میلیون دلار در موقعیت‌های خرید بیت کوین و بیش از ۴۰ میلیون دلار در اتریوم بوده است. خروجی‌های کمتر، اما هنوز قابل توجه، در موقعیت‌های خرید دوج کوین (DOGE) و سولانا (SOL) بود، که به ترتیب حدود ۶ میلیون و ۴ میلیون دلار در این رمز ارزها از دست رفتند.

افزایش خروجی‌ها از صندوق‌های ETF بیت کوین

به‌طور همزمان، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین شاهد خروج خالص ۸۶ میلیون دلار بودند، که پایانی بر یک دوره چهار روزه از ورودی‌های مثبت بود. با این حال، ETF  بلک‌راک به عنوان برترین عملکرد با ورودی خالص قابل توجه ۱۶۵.۹ میلیون دلار ظاهر شد، به دنبال آن نیز فیدلیتی با ۴۴ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار داشت. با این حال، این ورودی‌ها توسط خروجی‌های قابل توجه ۳۰۲ میلیون دلاری از GBTC گری‌اسکیل، منجر به خروج خالص ۸۵.۷ میلیون دلاری در مجموع تمام صندوق‌ها شد.

در یک تحول جالب توجه همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، تتر(USDT)، ارز ثابت متصل به دلار آمریکا، یک انحراف جزئی از نرخ دلار تجربه کرد. همانطور که در CoinGecko و Google Finance مشاهده شد، ارزش این استیبل کوین به طور موقت به ۰.۹۸۸ دلار کاهش یافت. هنوز مشخص نیست که آیا این مسئله به دلیل خطای API در میان خدمات داده بود یا کاهش موقتی واقعی در ارزش USDT. سایر پلتفرم‌های ردیابی قیمت این ناهنجاری را گزارش نکردند. برخی خبرگزاری‌ها با پایگاه تتر درباره این موضوع، تماس گرفتند، اما هیچ پاسخ فوری دریافت نکردند.

این حادثه طبیعت نوسانی بازار رمز ارزها و خطرات مرتبط با معاملات اهرمی را برجسته می‌کند. همانطور که بازار در حال تثبیت است، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به دقت عواقب این سقوط سریع و تأثیرات آن بر استراتژی‌های معاملاتی آینده بازار را زیر نظر خواهند داشت.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

ارسال نظر