هشدار نارنجی هواشناسی برای این مناطق + جزئیات

۱۴۰۳/۰۱/۱۲ - ۱۲:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۳۶۵
هشدار نارنجی هواشناسی برای این مناطق + جزئیات

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ از بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت و در نقاط مستعد از تگرگ خسازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ از بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت و در نقاط مستعد از تگرگ خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور هشدار داد.

بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ طی روز دوشنبه (۱۳ فروردین) در شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی، مناطق مرکزی ارتفاعات و غرب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطرات،  خطر لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به منظور جلوگیری از کاهش آسیب‌های احتمالی و با توجه به با توجه به روز طبیعت فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها ، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف را توصیه می‌کند. 

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ارسال نظر