۴۶۹ کشته در نیمه اول تعطیلات نوروزی در تصادفات جاده‌ای!

۱۴۰۳/۰۱/۰۶ - ۱۲:۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۲۵۱
۴۶۹ کشته در نیمه اول تعطیلات نوروزی در تصادفات جاده‌ای!

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: از ۲۴ اسفندماه تا امروز (۶ فروردین) متأسفانه ۴۶۹ نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند و ۱۲هزار و ۵۲۸ نفر هم در تصادفات مصدوم شدند.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اظهار کرد: حجم کل تردد جاده‌ها از 24 اسفند (283 میلیون تردد) متوسط روزانه 25 میلیون تردد ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم بخش هایی از گفت و گوی شیرانی را در ادامه می خوانید:

383 مورد تصادفات فوتی با جان‌باختن 469 نفر و 10 هزار و 119 فقره تصادفات جرحی با مجروحیت 12 هزار و 528 نفر در بازه سفرهای نوروزی ثبت شده است.54 هزار و 122 تصادف خسارتی در بازه سفرهای نوروزی در جاده‌های کشور ثبت شده است، استان‌های کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین فوتی‌های تصادفات را تا امروز داشته‌اند.به‌جز استان خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی در سایر استانها و محورهایشان شاهد بارش برف و باران هستیم.حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید.

در اکثر محورها شرایط جوی ناپایدار حاکم است و رانندگان باید خود را برای مواجه شدن با هرگونه شرایط جوی در جاده‌ها آماده کنند.عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله و سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین علل تصادفات تا امروز بوده است.

ارسال نظر