ترامپ رئیس جمهور چین را تهدید کرد

۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۱۴:۵۹:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۰۹۶
ترامپ رئیس جمهور چین را تهدید کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، اعلام کرد در صورتی که به کاخ سفید بازگردد بر خودروهای چینی تولید شده در مکزیک، تعرفه 100 درصدی اعمال می‌کند.

دونالد ترامپ - رئیس‌جمهور پیشین آمریکا - اعلام کرد در صورتی که در انتخابات پیروز شود، بر خودروهایی که در مکزیک توسط شرکت‌های چینی ساخته می‌شوند، تعرفه 100 درصدی اعمال خواهد کرد.

به گزارش اکوایران، این میزان از تعرفه دو برابر بیشتر از اعلام قبلی او مبنی بر وضع تعرفه بر خودروهای تولید شده در مکزیک توسط چین است. ترامپ در سخنرانی در میان طرفداران خود در شهر دیتون ایالت اوهایو در روز شنبه (26 اسفند) مستقیما شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، را خطاب قرار داد.

ترامپ در سخنرانی خود به رئیس‌جمهور چین اعلام کرد: «آن کارخانه‌های عظیمی که در مکزیک در حال ساخت آن هستی و فکر می‌کنی که می‌توانی به خواسته خود برسی - استخدام نکردن آمریکایی‌ها و فروش این خودروها به ایالات متحده - نه نمی‌توانی. ما برای تک تک این خودروها تعرفه 100 درصدی اعمال خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ همچنین در سخنرانی خود اعلام کرد اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال پیروز نشود، در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد.

در اوایل ماه جاری میلادی،‌ ترامپ تهدید کرده بود که تعرفه 50 درصدی بر خودروهای چینی اعمال می‌کند. او همچنین پیشنهاد داده بر تمام کالاهای چینی تعرفه 60 درصدی اعمال شود و بر کالاهای کشورهای دیگر نیز 10 درصد عوارض واردات وضع شود. ترامپ همچنین گفته که نگران اقدامات تلافی‌جویانه از سوی چین و دیگر کشورها نیست.

ارسال نظر