مراقب «وای‌فای رایگان» باشید

۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۱۷:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۰۹۰
مراقب «وای‌فای رایگان» باشید

معاون فنی پلیس فتای فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای آلوده سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران است.

سرهنگ حسن منصوری در این‌باره گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی پرونده‌های قضائی واصله به پلیس فتا با موضوع ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص شد که یکی از روش های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه این خطر بالقوه در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی افزایش می‌یابد، گفت:‌ مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب خورده اقدام کرده و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند. یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به منظور برداشت غیرمجاز از حساب آنها است که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره برداری از تجهیزات هوشمند ، زمینه دسترسی غیر مجاز کلاهبرداران را فراهم می کنند.

 معاون فنی پلیس فتای فراجا به مردم توصیه کرد: در هنگام مسافرت های نوروزی از اتصال به شبکه های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافرخانه ها و دکه‌های فروشگاهی اکیدا خودداری کنند.

ارسال نظر