مربی پرسپولیس خاطره حاجی مایلی را زنده کرد

۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۱۰:۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۰۹۰۸۳
مربی پرسپولیس خاطره حاجی مایلی را زنده کرد

اوسمار ویرا جانشین یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس خاطره محمد مایلی‌کهن را برای فوتبال دوستان زنده کرده است.

محمد مایل کهن در دهه ۷۰ برخلاف انتظار و پیش بینی کارشناسان و فوتبال دوستان، ناگهان سرمربی تیم ملی شد و با یک پروسه جوانگرایی نسل تازه‌ای را به فوتبال ایران معرفی کرد. نسلی که در جام ملت‌های ۹۶ درخشید و حماسه صعود به جام جهانی ۹۸ را رقم زد.

به گزارش خبرآنلاین، مایلی‌کهن در کنار تمام خدماتی که به فوتبال و به جوانان کرد، مثل هر مربی دیگری اشتباهاتی هم داشت و انتقاداتی روی برخی رفتارهای او همیشه بود. یکی از بزرگترین این انتقادها تعویض ثابت و همیشگی مایل کهن بود که کم کم تبدیل به دستمایه شوخی و طنز ورزشی نویسان شد.

در هر مسابقه تیم ملی بعد از دقیقه ۶۰ علیرضا منصوریان - حتی اگر ستاره زمین و زننده همه گل‌های بازی بود - باید از زمین بیرون می‌آمد! این تعویض ثابت و همیشگی مایل کهن باعث شد خیلی‌ها به شوخی بگویند با خود ساعت به ورزشگاه نیاورید چرا که مایل کهن با تعویض علی منصور زمان را به شما نشان می‌دهد.

این تعویض ثابت و همیشگی حالا توسط اوسمار ویرا مربی برزیلی پرسپولیس در حال تکرار شدن است. ویرا که مثل زمان یحیی با یک مهاجم سایه در کنار تنها مهاجم تیمش بازی می کند، از بازی اول حضور روی نیمکت پرسپولیس تا این لحظه یک تعویض ثابت هم داشته است.

تعویضی که می‌شود به آن تعویض بازوبند لقب داد، چرا که همیشه امید عالیشاه کاپیتان اول پرسپولیس که به عنوان مهاجم سایه پشت سر آل کثیر بازی می‌کند، از زمین بیرون آمده و وحید امیری جای او را در زمین از هر نظر می‌گیرد، چه به عنوان کاپیتان و چه به عنوان مهاجم سایه.

ارسال نظر