فراخوان بازگشت اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومي

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۲۳:۳۸:۱۵
کد خبر: ۳۰۹۰۴۹

وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: اتوبوس‌هايي كه از ناوگان خارج شده و شركت‌ها، صنايع و كارخانجات مشغول به كار شدند بايد به ناوگان برگردند.

وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: اتوبوس‌هايي كه از ناوگان خارج شده و شركت‌ها، صنايع و كارخانجات مشغول به كار شدند بايد به ناوگان برگردند.
به گزارش ايلنا، مهرداد بذرپاش اظهار كرد: راضي بودن به وضع موجود هم در زندگي مادي و هم در زندگي معنوي و كاري همان نقطه ايستايي است و رمز پيشرفت زندگي بشري قانع نبودن به وضعيت موجود است و در مجموعه وزارت راه و شهرسازي و در سازمان راهداري كه اصل كار حوزه راه‌ها در اين مجموعه تعريف مي‌شود، وظايف راهبردي متوجه ماست چراكه هر اقدام ما با جان مردم مرتبط است.
وي ادامه داد: براي جان يك نفر هم حداكثر تلاش خود را انجام مي‌دهيم و در اين باره در دستگاه الهي بايد پاسخگو باشيم و هيچ توجيهي مورد قبول نيست. 
وزير راه و شهرسازي با اشاره اقدامات اين وزارتخانه در حوزه روستا گفت: طبق برنامه بايد ٣٠٠٠ كيلومتر راه روستايي تا پايان امسال به احداث مي‌رسيد كه از اين عدد پيش رفتيم و همچنين در حوزه احداث خانه‌هاي روستايي از تامين هزار قطعه زمين عبور كرديم و از آغاز ساخت ۴٧٠ هزار واحد هم عبور كرديم كه مكمل ساخت مسكن روستايي، ساخت راه‌هاي روستايي است و همچنين امسال بيش از ۶ هزار كيلومتر راه روستايي روكش آسفالت شد.  بذرپاش تاكيد كرد: همين اقدام باعث ماندگاري جمعيت در روستا مي‌شود و مي‌دانيم كه توسعه روستا توسعه بخش جدي اقتصاد است و وقتي واردات براي تامين غذا افزايش يافته نشان از ركود توليد در روستاها دارد. وي با بيان اينكه ٨٠ درصد تصادفات كه جان مردم رامي‌گيرد عامل انساني دارد و اين پويش‌ها مي‌توانند در اصلاح رفتار عامل انساني موثر باشند، گفت: سرنشينان خودرو مي‌توانند بر كيفيت سفر اثرگذار باشند . وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه قرار بر اين است كه ٨٧٨ نقطه حادثه خيز تا پايان دولت اصلاح شود كه از اين ميزان ۴٠٠ نقطه بايد تا پايان امسال رفع مي‌شد و تا امروز ۴١٢ نقطه اصلاح شده‌ است، افزود: براي بخشي از منابع از محل صندوق خسارت بدني تامين مي‌شد كه تا به امروز ريالي از اين محل تامين نشد. بذرپاش ادامه داد: ١٧ ميليون مسافر از انواع شقوق حمل و نقل در نوروز استفاده مي‌كنند كه بخش زيادي استفاده‌كننده از جاده هستند و بخشي مهمي از آن به ناوگان اتوبوسي مربوط مي‌شود اما در اين بخش با كمبودهاي جدي مواجه هستيم. وي با بيان اينكه براي نوسازي و تامين ناوگان اتوبوسي كمك تسهيلاتي براي بخش خصوصي در نظر گرفتيم، گفت: اتوبوس‌هايي كه از ناوگان خارج شده و شركت‌ها، صنايع و كارنجات مشغول به كار شدند بايد به ناوگان برگردند.

ارسال نظر