تشديد نظارت‌ها بر نازل‌هاي سوخت استان تهران

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۰۱:۳۱:۰۷
کد خبر: ۳۰۸۹۶۰

مديركل استاندارد استان تهران گفت: با اجراي طرح عيدانه سازمان ملي استاندارد ايران، نظارت‌ها براي مقابله با كم‌فروشي نازل‌هاي سوخت در استان تشديد شد.

مديركل استاندارد استان تهران گفت: با اجراي طرح عيدانه سازمان ملي استاندارد ايران، نظارت‌ها براي مقابله با كم‌فروشي نازل‌هاي سوخت در استان تشديد شد.
محمدحسين طاهري دبير شوراي استاندارد استان تهران با اشاره بر انجام ۱۷ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسي و آزمون نازل‌هاي بنزين در خصوص چگونگي رفع نقص نازل‌هاي غيراستاندارد توضيح داد: اگر نازل مورد نظر، امكان اصلاح داشته باشد، توسط واحد مهندسي شركت نفت اصلاح و پس از تأييد در آزمون مجدد، برچسب‌گذاري مي‌شود؛ در غير اين صورت نازل از چرخه مصرف خارج مي‌گردد.
اين مقام مسوول همچنين درباره برچسب‌گذاري و آزمون نازل‌هاي بنزين تشريح كرد: ابتدا آزمونگر به صورت چشمي صفحه نمايش تلمبه و شيلنگ دسته نازل و ظاهر تلمبه را كنترل نموده و در صورت سلامت ظاهر، با ظروف اندازه‌گيري مشخص شده در استاندارد مربوطه (۵، ۱۰ و ۲۰ ليتري)، اقدام به آزمون مي‌نمايد.
دبير شوراي استاندارد استان تهران با تاكيد بر توجه شهروندان به برچسب‌هاي الصاقي روي نازل‌ها، افزود: در صورت تأييد صحت عملكرد نازل، بازرسان برچسبي حاوي اطلاعاتي نظير نشان استاندارد، تاريخ آزمون و مشخصات آزمايشگاه و آزمون‌گر بر روي آن نصب مي‌كنند.
لازم به ذكر است، شهروندان مي‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم دار» به نشاني
 https: //1517.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات كيفي در حوزه كالا، خدمات و نهادهاي ارزيابي انطباق را اطلاع دهند. درگاه الكترونيكي مردم‌دار به نشاني فوق اين امكان را براي شهروندان فراهم آورده تا نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عكس، ويدئو يا صدا در حوزه‌هاي مختلف از طريق شماره تماس ۱۵۱۷ يا شماره پيامكي ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پيگيري كنند.

ارسال نظر