آخرين آمار ترخيص خودروهاي وارداتي از گمرك؛

۹ هزار و ۷۰۹ دستگاه خودرو سواري وارد كشور شد

۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - ۰۱:۰۰:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۸۱۷

رييس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: ۹ هزار و ۷۰۹ دستگاه خودرو سواري به ارزش حدود ۲۳۵ ميليون دلار ترخيص قطعي شده است.

رييس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: ۹ هزار و ۷۰۹ دستگاه خودرو سواري به ارزش حدود ۲۳۵ ميليون دلار ترخيص قطعي شده است. محمد رضواني‌فر، معاون وزير اقتصاد و رييس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در مورد آخرين آمار ترخيص خودروهاي وارداتي تا تاريخ ۲۱ اسفند ماه به اقتصاد آنلاين گفت: حدود ۱۱ هزار و ۸۷۴ دستگاه سواري نو به گمرك اظهار شده و ۹ هزار و ۷۰۹ دستگاه ترخيص قطعي شده است.
وي افزود: حدود ۲۳۵ ميليون دلار و دقيق‌تر ۲۳۴ ميليون و ۵۶۰ هزار دلار ارزش خودروهاي سواري بوده كه از گمرك ترخيص قطعي شده است.
رضواني‌فر ادامه داد: در فقره كشنده‌ها نيز ۷۳۹۴ دستگاه به گمرك اظهار شده است كه ۶۴۴۲ دستگاه به ارزش حدود ۸۴۷ ميليون دلار از گمركات كشور ترخيص شده است. رييس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: در مورد واردات آمبولانس نيز ۱۵۰ دستگاه اظهار شده كه عين ۱۵۰ دستگاه از گمركات ترخيص شده است. به گفته رضواني‌فر، آمار اظهار و ترخيص به هم نزديك است و هر موردي به گمرك اظهار شود، فرآيند ترخيص نيز به سرعت انجام مي‌شود. معاون وزير اقتصاد گفت: ممكن است ماشين‌هايي خريداري شده باشد كه در راه يا در حال تخليه باشد و هنوز به گمرك اظهار نشده باشد. 

ارسال نظر