پرداخت همه عوارض‌ها در کشور الکترونیکی می‌شود

۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۲۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۸۸۰۵
پرداخت همه عوارض‌ها در کشور الکترونیکی می‌شود

با توجه به اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر الکترونیکی شدن اخذ عوارض از ۲۵ اسفند ماه از امروز تمامی عوارضی‌ها الکترونیکی می‌شوند.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود باید تمامی آزاد راه های کشور از امروز ۲۵ اسفند ماه الکترونیکی شوند از امروز و همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تمامی آزادراه‌های دولتی و خصوصی موظف به اخذ عوارضی به صورت الکترونیکی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور پیش از این گفته بود که براساس برنامه اعلام شده، تمام آزادراه‌ها تا ۲۵ اسفند باید به صورت الکترونیکی عوارض دریافت کنند که اگر این اتفاق نیفتد، تعلل‌کنندگان در این امر قانونی را به سازمان بازرسی و مراجع قضایی معرفی می کنیم.

وی با بیان اینکه دربعضی از آزادراه‌ها اقدامات لازم انجام شده است افزود: در ۱۶ آزادراه تجهیزاتی همانند دروازه ها و دوربین ها نصب شده اما در ۳ آزاد راه هنوز اقدامی انجام نشده است.

خادمی گفت: اگر مردم همکاری‌های لازم در پرداخت عوارض نداشته باشند به ناچار اخذ عوارض به صورت دستی باز می‌گردد چرا که سرمایه گذار نیز نباید زیان ببیند.

به گفته وی، زیرساخت تمامی آزادراه‌ها برای دریافت الکترونیکی عوارضی تکمیل شده اما در اتصال به شبکه مشکلاتی وجود دارد و موضوع مهم این است که برخی از سرمایه‌گذاران آزادراهی هم دغدغه پرداخت عوارض الکترونیک را دارند.

وی بیان کرد: برای رفع این دغدغه با بیمه و نیروی انتظامی وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم به زودی این نگرانی برای سرمایه گذاران در این بخش برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تمام ۲۵ آزادراه کشور باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند و تا به امروز ۱۶ آزاد راه الکترونیکی شده و مابقی امروز ۲۵ اسفند ماه به سیستم الکترونیکی مجهز شوند.

خادمی گفت: عده‌ای از رانندگان نسبت به پرداخت عوارضی اقدام نمی‌کنند البته در مجموع در حال حاضر وضعیت پرداخت‌ها بهتر شده است.

ارسال نظر