بررسي مشكلات و چالش‌هاي پرسپوليس و استقلال در ميز صنعت

۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۰۱:۰۹:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۷۳۴

مشكلات و چالش‌هاي «دو شركت استقلال و پرسپوليس» با حضور مديران سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان اين صنعت در بيست و سومين ميز صنعت مورد بررسي و تحليل قرار گرفت.

مشكلات و چالش‌هاي «دو شركت استقلال و پرسپوليس» با حضور مديران سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان اين صنعت در بيست و سومين ميز صنعت مورد بررسي و تحليل قرار گرفت. به گزارش بازار، ولي‌الله جعفري، مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در بيست و سومين ميز صنعت تحت عنوان «فعاليت‌هاي فرهنگي و ورزشي» گفت: هدف از اين ميز صنعت هم انديشي براي حل مشكلات صنعت فرهنگي و ورزشي براي دو شركت استقلال و پرسپوليس است تا بر اساس پيگيري‌هاي سازمان بورس از مراجع ذي‌صلاح بخشي از مشكلات و مسائل آنها برطرف شود.
وي افزود: شركت‌هاي فرهنگي و ورزشي استقلال و پرسپوليس در مقطعي نزد سازمان بورس ثبت و پذيرفته شدند كه از زمان ثبت، معاملات منابع شروع و مشمول دستورالعمل‌هاي سازمان بوده است.
جعفري با اشاره به صورت‌هاي مالي شركت فرهنگي و ورزشي پرسپوليس، اظهار داشت: اين شركت از بين ۸۴۳ شركت تحت نظارت سازمان ۲۲ بند شرط گزارش حسابرس دارد.
به گفته مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس، صورت‌هاي مالي شركت‌ها بايد طبق استانداردهاي تعيين شده باشد. مشكلات موجود در اين شركت‌ها بايد تشريح شود تا صورت‌هاي مالي طبق استانداردهاي حسابداري باشد.
وي تاكيد كرد: براي مديران شركت استقلال و پرسپوليس تكاليف و مسووليت‌هايي در نظر گرفتيم كه سازمان خصوصي‌سازي و سازمان ورزش بايد در اين مسير به آنها كمك كنند.
در ادامه اين نشست؛ ساجد حاتمي، رييس اداره رسيدگي به تخلفات ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينكه در حوزه تخلفات اشخاص تحت نظارت بازار سرمايه از دو مرجع مورد رسيدگي قرار مي‌گيرند، عنوان كرد: سازمان بورس و فرابورس بر اساس قوانين موجود به تخلفات رسيدگي مي‌كنند. وي تاكيد كرد: زماني كه شركتي در سازمان بورس پذيرفته مي‌شود بايد الزامات را رعايت كند. بيشترين تخلفات در بحث مربوط به عدم رعايت استانداردهاي حسابرسي است. حاتمي ادامه داد: بحث استانداردها و افشاي اطلاعات بايد به موقع باشد. افشا علاوه بر جنبه انضباطي در قانون بازار جرم انگاري شده و از لحاظ كيفري قابل رسيدگي است. رييس اداره رسيدگي بر تخلفات ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اطلاعات بايد به صورت صحيح، دقيق و به موقع انتشار يابد. وي با بيان اينكه يكسري تخلفات بررسي مي‌شود، اضافه كرد: عدم رعايت مفاد اساسنامه از سوي برخي شركت‌ها از ديگر مشكلات است از اين رو، اگر مساله‌اي در مفاد اساسنامه وجود دارد، دو شركت بايد نسبت به اين موارد اقدام كنند تا در آينده دچار مشكل نشوند. اين مسوول درباره مجازات سازمان بورس براي ناشراني كه از مقررات تخطي كرده‌اند، افزود: تذكر، اخطار، جريمه نقدي، مجازات سلب صلاحيت مديران و تعليق يا لغو پذيرش شركت از جمله مجازات سازمان است. وي بر رعايت صرفه و صلاح سهامداران خرد تاكيد كرد و گفت: بحث رعايت صرفه و صلاح سهامداران خرد در همه قراردادها و تصميمات هيات‌مديره بايد از سوي شركت‌ها رعايت و همه تصميمات مستندسازي و براي قراردادها كارشناسي لازم انجام شود. لازم به توضيح است؛ بيست و سومين ميز صنعت كه با حضور جمعي از نمايندگان شركت استقلال و پرسپوليس و وزارت ورزش برگزار شد، مسائل و مشكلات دو شركت در خصوص ‌تعيين تكليف سهامداري دو باشگاه، مطالبات و بدهي‌هاي سنوات گذشته باشگاه‌ها، اخذ و شناسايي درآمدهاي باشگاه از قبيل حق پخش و تبليغات، ساختار قانوني و محيط قانوني حاكم بر دو شركت، اصلاح روندها، جريان‌هاي درآمدي، قراردادها و مشخص شدن هويت دو شركت مورد بحث و بررسي و تحليل قرار گرفت.

ارسال نظر