عملكرد و دستاوردهاي سپاه در سال ۱۴۰۲ تشريح شد

از رونمايي توانمندي‌هاي راهبردي تا اعطاي نشان فتح

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۲۳:۵۷:۱۹
کد خبر: ۳۰۸۶۲۱
از رونمايي توانمندي‌هاي راهبردي تا اعطاي نشان فتح

سخنگوي سپاه اعطاي نشان فتح از سوي فرمانده معظم كل قوا به سرلشكر حسين سلامي را موهبتي بزرگ براي سپاه توصيف كرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌ تقويت بنيه دفاعي و قدرت بازدارندگي كشور در نيروهاي زميني، دريايي و هوافضاي سپاه و ديگر عرصه‌هاي ماموريتي پيشرفت‌ها و دستاوردهاي خوبي حاصل شده است و به فضل الهي اين مسير قدرتمندتر از گذشته تداوم خواهد يافت.

سخنگوي سپاه اعطاي نشان فتح از سوي فرمانده معظم كل قوا به سرلشكر حسين سلامي را موهبتي بزرگ براي سپاه توصيف كرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌ تقويت بنيه دفاعي و قدرت بازدارندگي كشور در نيروهاي زميني، دريايي و هوافضاي سپاه و ديگر عرصه‌هاي ماموريتي پيشرفت‌ها و دستاوردهاي خوبي حاصل شده است و به فضل الهي اين مسير قدرتمندتر از گذشته تداوم خواهد يافت. به گزارش سپاه‌نيوز، سردار سرتيپ پاسدار رمضان‌شريف، سخنگو و مسوول روابط عمومي كل سپاه، با تبريك فرارسيدن ماه مبارك رمضان و توفيق بهره‌مندي از فيوضات معنوي و نوراني اين ماه پرخير و بركت و همچنين آرزوي پيروزي و رهايي ملت فلسطين به ويژه مردم مظلوم و مقاوم غزه از ظلم و جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي، در اين ماه شريف؛ در گفت‌وگويي عملكرد و دستاوردهاي عمده سپاه در سال۱۴۰۲ را تشريح كرد. سردار شريف در ابتدا اهداي نشان درجه يك فتح از سوي فرمانده معظم كل قوا (مدظله العالي) به سرلشكر حسين سلامي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را موهبتي بزرگ براي سپاه و پاسداران انقلاب توصيف و اظهار كرد: خداي بزرگ را شاكريم كه در روزهاي پاياني سال ۱۴۰۲ اين نهاد انقلابي و مردمي از رضايتمندي ولي امر مسلمين و فرمانده معظم كل قوا بهره‌مند و سرلشكر سلامي فرمانده مومن، بصير، جهادي، انقلابي، شجاع، دانشمند، خردمند و دورانديش سپاه مفتخر به دريافت اين نشان گرديد. وي تاكيد كرد: بي‌ترديد اين مدال افتخار كه به پاس قدرداني از مجاهدت مخلصانه و نقش آفريني موثر سرلشكر سلامي در ارتقاي توان و آمادگي‌هاي رزم سپاه براي مقابله با تهديدات و كمك به عمق بخشي داخلي و خارجي انقلاب اعطا شده است، محصول فرماندهي و مديريت مطلوب ايشان و تلاش‌هاي مجاهدانه و شبانه روزي يكايك پاسداران رشيد انقلاب در ميدان ماموريت‌هاي محوله است و به فضل الهي پشتوانه نقش آفريني‌هاي آينده در عرصه‌هاي پاسخ به نيازهاي انقلاب و كشور قرار خواهد گرفت. سخنگوي سپاه اعطاي نشان فتح از سوي فرمانده معظم كل قوا به سرلشكر حسين سلامي را موهبتي بزرگ براي سپاه توصيف كرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌ تقويت بنيه دفاعي و قدرت بازدارندگي كشور در نيروهاي زميني، دريايي و هوافضاي سپاه و ديگر عرصه‌هاي ماموريتي پيشرفت‌ها و دستاوردهاي خوبي حاصل شده است و به فضل الهي اين مسير قدرتمندتر از گذشته تداوم خواهد يافت. سردار شريف در تشريح عملكرد، اقدامات و دستاوردهاي عمده سپاه در سالي كه گذشت اظهار كرد: پيشرفت‌هاي قابل توجهي در زمينه تقويت بنيه دفاعي كشور در نيروهاي زميني، دريايي و هوافضاي سپاه محقق شده است و به ويژه در حوزه آموزش، اشراف اطلاعاتي، الحاق تجهيزات جديد و تقويت قدرت بازدارندگي كشور دستاوردهاي بسيار خوبي را شاهد بوده‌ايم. وي افزود: نيروي دريايي سپاه در سال جاري ۶ نوبت الحاق تجهيزات و توانمندي‌هاي تخصصي و راهبردي شامل شناورها، موشك‌ها، پهپادها و ساير تجهيزات، ادوات و سلاح‌هاي پيشرفته مورد نياز داشته است. در اين زمينه از نظر كمي و كيفي نسبت به گذشته با ارتقا و رشد بهتري مواجه شده‌ايم و دست نيروي دريايي سپاه با ورود شناورهاي بزرگ‌تر كه قابليت دريانوردي بيشتري دارند، براي حفاظت از منافع كشور بلندتر شده و در حال حاضر قادريم از مسافت‌هاي دور نيز از منافع ملي كشور دفاع كنيم.

سخنگوي سپاه با تاكيد بر ادامه داشتن روند پيشرفت كنوني در سپاه و ساخت و الحاق تجهيزات جديد، گفت: در نيروي هوافضاي سپاه نيز همين روند رو به پيشرفت ادامه دارد و شاهد رونمايي از موشك‌هاي جديدي از جمله موشك هايپرسونيك فتاح ۱ با حضور رييس‌جمهور و پرتاب موفقيت آميز دو نوبت ماهواره «نور ۳» و نيز «ماهواره ثريا با پرتابگر قائم ۱۰۰» در سال ۱۴۰۲ بوديم كه بخشي از پيشرفت‌هاي حاصل شده است. سردار شريف همچنين به بازديد حدود دو ساعته مقام معظم رهبري از نمايشگاه هوافضا سپاه اشاره كرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جريان اين بازديد از نزديك شاهد مهم‌ترين دستاوردهاي سپاه بودند و از پيشرفت‌ها به ويژه در زمينه موشكي، پهپادي، پدافندي و راداري اظهار رضايت كردند. در اين بازديد از موشك هايپرسونيك فتاح ۲، سامانه پدافندي متحرك مهران و سامانه ارتقا يافته ۹ دي در حضور معظم له رونمايي شد. همچنين لازم به تاكيد است كه در سال‌هاي آتي شاهد تجهيزات پيشرفته‌تري در نيروي هوا فضاي سپاه خواهيم بود.
مسوول روابط عمومي سپاه در ادامه به تجهيزات و امكانات جديد و ويژه نيروي زميني سپاه در راستاي چابك‌سازي نيروهاي رزمي اشاره كرد و گفت: در سال جاري براي اولين‌بار جابه‌جايي به هنگام نيروهاي رزمي با هلي‌برن و رعايت نكات ايمني لازم در مسافت‌هاي طولاني انجام شد و توانستيم در چندين نوبت، نيروهاي رزمي را از عمق كشور به نقاط مرزي و ساحلي منتقل كنيم و در همين فرآيند عمليات‌هاي شبانه گوناگوني در حجم بالا تمرين شد.

 

هدف قراردادن مقرهاي موساد و برخي گروهك‌هاي تروريستي در كردستان عراق و حلب

وي با تاكيد بر نقش بسزاي نيروي زميني سپاه در ايجاد امنيت پايدار در مناطق شمال غرب و جنوب شرق كشور، عنوان كرد: در اين عرصه تعداد زيادي از گروهك‌هاي تروريستي كه قصد نفوذ، اخلال و ايجاد ناامني در نقاط مرزي و عمق كشور داشتند، توسط نيروي زميني سپاه دستگير يا زير ضربه قرار گرفتند. سخنگوي سپاه خاطرنشان كرد: اقدامات نيروي زميني سپاه در اين عرصه با كمك سازمان اطلاعات سپاه و اشراف داخلي و خارجي آنها انجام شده است كه بيانگر توانايي بالا در تامين امنيت كشور و ضربه به دشمناني كه قصد ايجاد ناامني داشتند، مي‌باشد.

سردار شريف افزود: در حوزه مقابله با تهديدات تروريستي نيروي هوافضاي سپاه نيز با هماهنگي‌هاي متعارف و هشدارهاي لازم دو عمليات برون‌مرزي را انجام داد كه در قالب آن مقرهاي موساد در اقليم كردستان و گروهك‌هاي تروريستي در حلب سوريه كه در داخل كشورمان ايجاد ناامني كرده بودند، مورد هدف قرار داده شد. سخنگوي سپاه با بيان اينكه در حوزه تحقيقات سپاه شاهد رونمايي از طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلفي براي همه نيروهاي سپاه در سال جاري بوديم، گفت: در زمينه تربيت نيروي انساني و كادر سپاه نيز پيشرفت‌هاي منحصر به فردي در دانشگاه تربيت پاسداري امام حسين (ع)، دانشگاه جامع امام حسين(ع) و دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله(عج) را شاهد بوديم به گونه‌اي كه دانشگاه جامع امام حسين پس از دانشگاه تهران، رتبه دوم دانشگاه‌هاي برتر در كشور را به دست آورد. كسب اين رتبه يكي از افتخارات بزرگ مجموعه مديريتي و فرماندهي دانشگاه جامع، اساتيد و دانش‌پژوهان اين دانشگاه است كه مورد توجه بسياري قرار گرفت. وي با اشاره به مجموعه اقدامات سپاه درحوزه سازندگي و پاسخ به نيازهاي كشور، خاطرنشان كرد: در سال گذشته شاهد افتتاح چندين طرح ملي بوديم كه با حضور رييس‌جمهور يا فرمانده كل سپاه مورد بهره‌برداري قرار گرفت. در حال حاضر بيش از ۱۶۵ پروژه در سطح ملي توسط قرارگاه خاتم الانبياء در حال اجراست كه تعداد قابل توجهي از آنها در سال جاري به بهره‌برداري رسيد. از سوي ديگر عمده تمركز قرارگاه نيز در سال گذشته بر روي نيازمندهاي آني و فوري كشور به ويژه در زمينه آب (آب آشاميدني، آب كشاورزي و آب صنعتي) بوده است.

ارسال نظر