جزييات طرح برخورد با كالاي قاچاق

فروش پوشاك با دلار و يورو در برخي مزون‌ها

۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۰۱:۴۰:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۴۵۲
فروش پوشاك با دلار و يورو در برخي مزون‌ها

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در همين هفته تا ساعات پاياني روز گذشته به صورت ويژه مزون‌هايي كه از سوي بخش‌هاي اطلاعاتي شناسايي شده بودند برخورد صورت گرفت و نكته جالب اين بود كه رسيدهايي كه به مشتري داده شده بود بر اساس يورو بود و همانجا تبديل به ريال مي‌شد و گاهي هم مشتري با پرداخت ارز تسويه مي‌كرد.

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در همين هفته تا ساعات پاياني روز گذشته به صورت ويژه مزون‌هايي كه از سوي بخش‌هاي اطلاعاتي شناسايي شده بودند برخورد صورت گرفت و نكته جالب اين بود كه رسيدهايي كه به مشتري داده شده بود بر اساس يورو بود و همانجا تبديل به ريال مي‌شد و گاهي هم مشتري با پرداخت ارز تسويه مي‌كرد. حميدرضا دهقاني‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه بعد از برگزاري انتخابات هماهنگي‌هاي لازم با ستاد مركزي مبارزه با قاچاق صورت گرفت، گفت: ضربه زدن به عرضه‌كنندگان كالاهاي محرز قاچاق در تمام گروه‌هاي كالايي با اولويت‌بندي پوشاك، لوازم خانگي، دخانيات و غيره پيگيري شد. وي افزود: در همين هفته تا ساعات پاياني روز گذشته به صورت ويژه با مزون‌هايي كه از سوي بخش‌هاي اطلاعاتي شناسايي شده بودند برخورد صورت گرفت. نكته جالب اين بود كه رسيدهايي كه به مشتري داده شده بود بر اساس يورو بود و همانجا تبديل به ريال مي‌شد و گاهي هم مشتري با پرداخت ارز تسويه مي‌كرد.به گفته اين مقام مسوول فقط از يكي از اين مزون‌ها نزديك به ۱۵۰ ميليارد تومان كالاي قاچاق كشف شد. تمامي نشانه‌هاي محرز قاچاق ايتاليايي و فرانسوي، هم كالاي اصل و هم جعلي در اين كشفيات وجود داشت. اين فروشگاه‌ها شعب هم داشتند و براي مثال يك كمربند مردانه به قيمت ۳۰ ميليون تومان به فروش مي‌رسيد و همانجا با ارز يا معادل آن پرداخت مي‌شد كه از وجه مبارزه با قاچاق ارز هم قابل پيگيري است. دهقاني‌نيا همچنين گفت: نكته ديگر اينكه در يكي از مراكز تجاري بزرگ تهران كه قبلا مورد ضربه قرار نگرفته بود در همين هفته از منظر مبارزه با قاچاق مورد ضربه قرار گرفت و براي عرضه‌كنندگان قاچاق پوشاك صورت جلسه تنظيم شد. اين روند در حوزه لوازم خانگي هم در برخي از عرضه‌كننده‌هاي كالاهاي محرز قاچاق با نشانه‌هاي كره‌اي و آلماني در خيابان فرشته و پاسداران پيگيري شد و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت.
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با بيان اينكه از يكي از مراكز عرضه قاچاق كالا در حوزه لوازم خانگي بيش از ۱۵۰ ميليارد تومان كالاي قاچاق احراز شده و ساير موارد كشف شده هم در انتظار جمع‌بندي است، تصريح كرد: طرح برخورد با كالاهاي قاچاق در سطح عرضه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و متوقف نشده است. در اين طرح هم با مال‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ و هم با عرضه‌كنندگان خرد برخورد مي‌شود و سبد كالايي هدف مبارزه با قاچاق نيز شامل پوشاك، لوازم خانگي، دخانيات و غيره است.

ارسال نظر