قالیباف رئیس مجلس:

مانعی برای تاسیس بانک از سوی اصناف وجود ندارد

۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۱۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۳۸۵
مانعی برای تاسیس بانک از سوی اصناف وجود ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۳۷ قانون نظام صنفی کشور، اصناف بدون هیچ مانعی می‌توانند درخواست خود برای تاسیس بانک را از بانک مرکزی مطرح کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، به حذف ماده

به گزارش ایسنا، ۶ این طرح به شرح زیر رای موافق دادند:

«ماده ۶- تبصره (۳) ماده (۳۷) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«تبصره ۳- اتاق اصناف ایران مجاز است بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور و با مشارکت اتاق‌های اصناف شهرستان برای تاسیس بانک اصناف اقدام نماید. اتاق‌های اصناف شهرستان نیز مجازند براساس قوانین و مقررات جاری کشور برای تاسیس صندوق قرض‌الحسنه و یا شرکت تعاونی اعتبار اقدام نماید. منابع مورد نیاز برای تاسیس و یا افزایش سرمایه نهادهای فوق، حسب مورد پس از تصویب هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و یا هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان مربوطه، از محل درآمدهای اتاق‌های مزبور تامین می‌شود.»

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از رای نمایندگان مجلس به حذف ماده ۶ طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت: چون اصناف به این موضوع حساسیت داشتند باید بگویم که امروز هیچ مانعی برای تاسیس بانک از سوی اصناف وجود ندارد و اگر اصناف بخواهند بانکی را تأسیس کنند، می‌توانند بر اساس ماده ۳۷ قانون نظام صنفی کشور درخواست تاسیس بانک را از بانک مرکزی مطرح کنند و هیچ ضرورتی هم به این اصلاحیه نبود و آنها می‌توانند بر اساس قانون موجود از بانک مرکزی درخواست تاسیس بانک کنند.

همچنین با تصمیم رئیس مجلس، ماده ۷ طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور جهت رسیدگی بیشتر و رفع ایرادات و ابهامات به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

ارسال نظر