قیمت نفت امروز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲؛ هر بشکه نفت برنت ۸۳ دلار و ۴۵ سنت شد

۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۱۴:۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۸۲۳۰
قیمت نفت امروز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲؛ هر بشکه نفت برنت ۸۳ دلار و ۴۵ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۴۵ سنت رسید.

افزایش تقاضا در چین و آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا قیمت آن را در روز جمعه بالا برده است. به علاوه، فدرال رزرو آمریکا هم نشانه‌های مثبتی از احتمال کاهش نرخ بهره ارائه داده است.

به گزارش تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 49 سنت معادل 0.59 درصد افزایش به 83 دلار و 45 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 60 سنت معادل 0.76 درصد افزایش 79 دلار و 53 سنت معامله می‌شود.

نفت برنت 0.1 و نفت آمریکا 0.5 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته‌اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز گذشته اعلام کرد ذخایر بنزین این کشور 4.5 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی آن 4.1 میلیون بشکه طی یک هفته گذشته کاهش یافته که بیش از حد انتظار بوده و نشانه‌ای از تقاضای بالاست.

واردات نفت خام چین 5.1 درصد در دو ماه ابتدایی 2024 نسبت به سال گذشته افزایش یافته و مصرف سوخت هند 5.7 درصد در ماه فوریه به دنبال افزایش فعالیت کارخانه‌ای در سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا بالا رفته است.

کپیتال اکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد واردات نفت خام چین 3.3 درصد در ماه فوریه نسبت به سال گذشته افزایش داشته که مطابق با انتظار افزایش تقاضا در سال جاری میلادی بوده است. اما رشد تقاضا همچنان پایین‌تر از 2023 گزارش می‌شود، یعنی زمانی که پایان محدودیت‌های کرونایی باعث افزایش حمل و نقل و سفرها در چین شد.

اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه هم از قیمت نفت حمایت کرده است. وی گفت بانک مرکزی فاصله چندانی تا تصویب کاهش نرخ بهره ندارد.از طرف دیگر، ضعف دلار آمریکا هم قیمت نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای خرید آن را بالا می برد.

ارسال نظر