قیمت طلا، سکه امروز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در بازار آزاد؛ طلای ۱۸ عیار و سکه امامی چقدر گران‌تر شد؟+ جدول

۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - ۱۴:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۸۲۱۷
قیمت طلا، سکه امروز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در بازار آزاد؛ طلای ۱۸ عیار و سکه امامی چقدر گران‌تر شد؟+ جدول

قیمت طلا و سکه امروز برخلاف کاهش محدود دلار در روند افزایشی قرار گرفت. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تومانی ایستاد. قیمت سکه امامی نیز با رشد ۳۹۴ هزار تومانی به ۳۷ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه امروز با روند افزایشی بازگشایی شد. این روند صعودی برخلاف کاهش محدود قیمت دلار رخ داد. معامله‌گران معتقدند دلیل روند صعودی بازار طلا افزایش قیمت ربع‌ سکه‌های بانک مرکزی که روز گذشته در مرکز مبادله ارزی حراج شده، است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته بانک مرکزی اقدام به برگزاری دومین حراج ربع‌ سکه با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان کرد. با برآورد صورت گرفته قیمت طلای ربع‌ سکه‌های مذکور با دلار ۹۹ هزار تومان محاسبه شده و همین موضوع آرایش بازار طلا را صعودی کرده است. معامله‌گران این اقدام را سفته‌بازی با عاملیت بانک مرکزی عنوان می‌کنند و معتقدند همین موضوع مهر تاییدی بر افزایش قیمت دلار و متعاقب آن قیمت طلا و سکه زده است.

گفتنی است افزایش ۲۵ دلاری اونس جهانی طلا نیز در روند صعودی بازار طلا موثر است. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با قیمت ۲۱۵۵ دلار در حال معامله است.

سکه بهار برای فتح کانال ۳۵ میلیونی خیز برداشت

سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۷ اسفند با رشد ۳۹۴ هزار تومانی به کانال ۳۷ میلیونی صعود کرد و با قیمت ۳۷ میلیون ۲۰۱ هزار تومان در حال معامله است. سکه‌ بهار با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی در آستانه کانال بالاتر قرار گرفته و روی قیمت ۳۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است امروز نیم‌سکه و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی در حال معامله هستند. سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

مثقال به کانال ۱۴ میلیونی نزدیک شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار  ۳۶۳ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۳ میلیون ۸۲۸ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۱۴۸ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه روز پنجشنبه به غیر از سکه بهار در سایر قطعات در روند صعودی قرار گرفت. حباب سکه‌‌ امامی ۱۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۳ هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان افزایش دارد. حباب سکه بهار ۶۶ هزار تومان ریخت.


ارسال نظر