روز درختكاري و يادآوري ضرورت توجه به حفاظت از درختان

۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۰۰:۵۳:۵۴
کد خبر: ۳۰۸۰۳۶

رييس‌جمهور گفت: روز درختكاري بهانه‌اي است تا ضرورت توجه به درختكاري و حفاظت از درختان و فضاي سبز در راستاي ايجاد فضا، هوا و محيط زيست سالم و در نتيجه فضاي پرنشاط و مفرح زندگي براي مردم يادآوري شود.

رييس‌جمهور گفت: روز درختكاري بهانه‌اي است تا ضرورت توجه به درختكاري و حفاظت از درختان و فضاي سبز در راستاي ايجاد فضا، هوا و محيط زيست سالم و در نتيجه فضاي پرنشاط و مفرح زندگي براي مردم يادآوري شود.
سيد ابراهيم رييسي صبح روز سه‌شنبه در آيين روز «درختكاري» ضمن غرس يك اصله نهال در محوطه دفتر رياست‌جمهوري، اين روز را نماد اهميت درختكاري، صيانت از درختان، ايجاد و حفظ فضاي سبز دانست و تصريح كرد: روز درختكاري بهانه‌اي است تا ضرورت توجه به درختكاري و حفاظت از درختان و فضاي سبز در راستاي ايجاد فضا، هوا و محيط زيست سالم و در نتيجه فضاي پرنشاط و مفرح زندگي براي مردم يادآوري شود.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي سال‌هاست شخصا سنت حسنه غرس نهال در روز درختكاري و اهميت و ارزش آن را در عمل به همه ما يادآوري كرده و آموخته‌اند، افزود: اهميت توجه به محيط زيست و فضاي سبز در آموزه‌هاي اسلام نيز به شكل ويژه مورد توجه قرار دارد.
رييسي با اشاره به اجراي طرح كمربند سبز تهران كه از سوي شهرداري تهران دنبال مي‌شود، اظهار داشت: اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده و هكتارها زمين به خصوص در شهر تهران كه از مشكل آلاينده‌ها نيز متاثر است، درختكاري و تبديل به فضاي سبز شده است. برنامه كاشت يك ميليارد اصله درخت نيز در دولت برنامه‌ريزي و اعلام شده و اگر چه مسووليت محوري اين موضوع با وزارت جهادكشاورزي است، اما همه بخش‌ها در كشور و استان‌هاي مختلف بايد براي اجراي اين طرح مسوولانه و جدي اقدام كنند.
رييس‌جمهور با اشاره به اهميت موضوع حفاظت از محيط زيست و جلوگيري از تخريب جنگل‌ها و آلايندگي آب و هوا گفت: توجه به حفاظت از محيط زيست از الزامات توسعه‌يافتگي است و همان‌گونه كه در قانون اساسي ما توسعه‌يافتگي فرع بر حفاظت از محيط زيست قرار داده شده، به هيچ‌وجه نبايد اجازه دهيم احداث هيچ كارخانه و كارگاهي موجب ايجاد آلايندگي و آسيب به محيط زيست و ايجاد خطر و ضرر براي مردم شود. رييسي با تأكيد بر اينكه سياست‌ها و اقدامات حفاظتي از محيط زيست بايد در همه عرصه‌هاي آبي، خشكي و جنگلي و امثال آن به دقت رعايت شود، خاطرنشان كرد: اميدوارم همه مسوولان بخش‌هاي مختلف و مردم با توجه جدي به ضرورت حفاظت از محيط زيست اقداماتي مانند درختكاري و ديگر اقداماتي را كه مي‌تواند به سلامت فضا و محيط زيست جامعه كمك كند، به‌طور جدي دنبال كنند.

ارسال نظر