تشكر رهبر انقلاب از ملت ايران به خاطر حضور پاي صندوق‌هاي رأي

۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۰۰:۵۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۰۳۵

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به برگزاري انتخابات، فرمودند: از ملت ايران به خاطر حضورشان پاي صندوق‌هاي راي تشكر ‌می‌كنم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به برگزاري انتخابات، فرمودند: از ملت ايران به خاطر حضورشان پاي صندوق‌هاي راي تشكر ‌می‌كنم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز بعد از كاشت ۳ اصله درخت كه همزمان با روز درختكاري انجام شد، از حضور ملت ايران در پاي صندوق‌هاي رأي در ۱۱ اسفند تشكر كردند و گفتند: حضور ملت ايران در انتخابات انجام وظيفه اجتماعي و تمدني و يك جهاد بود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: دشمنان حدود يك‌سال با تبليغات خود تلاش كردند تا مردم را از حضور در انتخابات منصرف كنند و انتخابات از رونق بيفتد اما مردم با حركت بزرگ و حماسه‌آميز خود در ۱۱ اسفند، به مواجهه با تلاش دشمنان رفتند، بنابراين اين حركت يك جهاد بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از دست‌اندركاران انتخابات اعم از مسوولان برگزاري، تبليغات و حفظ امنيت نيز تشكر و قدرداني كردند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به وقوع سيل در بخش‌هاي جنوبي استان سيستان و بلوچستان و خسارت‌هاي وارد شده به مردم تاكيد كردند: كمك‌ها و امدادهايي كه از طرف بخش‌هاي دولتي و غيردولتي در حال انجام است، بايد ادامه پيدا كند و كساني هم كه توانايي ورود به امداد و كمك را دارند، براي كمك‌رساني وارد شوند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در سخنان خود با اشاره به روز درختكاري، كاشت درخت را يك سرمايه‌گذاري باصرفه و پرسود خواندند و افزودند: درخت داراي ثمرات زيادي همچون افزايش اكسيژن هوا و مقابله با آلاينده‌ها است، بنابراين يك سرمايه‌گذاري پرسود است به‌خصوص در شرايط زندگي ماشيني امروز كه متاسفانه آلاينده‌ها افزايش پيدا كرده‌اند.
ايشان اهتمام اسلام را بر ارتباط انسان با طبيعت و همچنين مراقبت از طبيعت يادآور شدند و با اشاره به غرس سه اصله درخت براي نشان دادن اهتمام بيشتر به درختكاري، از جمله كاشت يك درخت زيتون گفتند: براي اعلام همبستگي و همدلي با مردم مظلوم و البته بسيار مقاوم فلسطين، يكي از درخت‌هايي كه امروز كاشته شد، درخت زيتون بود و اين اقدام نمادين در واقع براي ابراز سلام به آنها بود و اينكه بگوييم همواره حتي در كاشت درخت نيز به ياد مردم فلسطين هستيم.
رهبر انقلاب اسلامي علاوه بركاشت نهال زيتون، يك اصله نهال «سرو لاوسون» و يك اصله نهال «انجيلي» را كه در داخل توليد شده‌اند، غرس كردند. درخت «انجيلي»، يك درخت بومي جنگل‌هاي مازندران است كه علاوه بر استفاده از چوب سخت آن در مصارف مختلف، ريشه و برگ‌هاي آن نيز استفاده دارويي دارند.

ارسال نظر