بازار داغ آپارتمان‌های ۳۰ متری در پایتخت؛ قیمت واحد‌های کوچک چند؟

۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۱۷:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۷۷۸۵
بازار داغ آپارتمان‌های ۳۰ متری در پایتخت؛ قیمت واحد‌های کوچک چند؟

بررسی‌‌ فایل‌های خریدوفروش‌ میکروآپارتمان‌های ۳۰ مترمربعی پایتخت نشان می‌دهد که برای خرید این واحدها دست‌کم به بودجه‌ای معادل یک میلیارد تا ۳ میلیارد تومان نیاز است.

برخی از واسطه‌گران ملکی می‌گویند، خریداران میکروآپارتمان‌ها دو دسته هستند، دسته اول دلالان خانه که هدف نوسان‌گیری و فروش با سود بیشتر دارند و دسته دوم زوج‌های جوانی هستند که خود، صاحب ملک و یا مستأجر هستند و قصد سکونت در این خانه‌ها ندارند و به جهت سرمایه‌گذاری و اجاره دادن این خانه‌های ریزمتراژ را خریداری می‌کنند.

به گزارش اکوایران، بررسی‌‌ فایل‌های خریدوفروش‌ میکروآپارتمان‌های ۳۰ مترمربعی پایتخت نشان می‌دهد که برای خرید این واحدها دست‌کم به بودجه‌ای معادل یک میلیارد تا ۳ میلیارد تومان نیاز است.

البته باید در نظر داشت که واحدهایی که با مبلغ یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان عرضه شده است، در بافت‌های قدیمی قرار دارد و یا سند آنها قولنامه‌ای است.

در محله سلسبیل، آذرماه سال گذشته آپارتمانی 30 متری و 21 سال ساخت،  یک میلیارد و 300 میلیون تومان به فروش می‌رسید اما هم‌اکنون برای واحدی با 30 مترمربع زیربنا و 25 سال عمربنا، 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین در این تاریخ، یک خانه 35 متری زیر هم‌کف با 11 سال قدمت بنا و واقع در شمیران نو و منطقه 4 تهران، 420 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود اما در اسفندماه سال جاری، آپارتمانی 30 متری و 30 سال ساخت، یک میلیارد و 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد و علاوه بر بافت قدیمی آن، دارای سند قولنامه‌ای است.

ارسال نظر