واگذاري سهام تودلي‌ ايران‌خودرو كليد خورد

۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۰۱:۵۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۷۷۴۵

مديرعامل ايران‌خودرو در نامه‌اي به سازمان بورس اعلام كرد كه موضوع واگذاري سهام ايران‌خودرو متعلق به شركت‌هاي فرعي و وابسته بعد از تجديد ارزيابي دارايي‌ها، كليد مي‌خورد.

مديرعامل ايران‌خودرو در نامه‌اي به سازمان بورس اعلام كرد كه موضوع واگذاري سهام ايران‌خودرو متعلق به شركت‌هاي فرعي و وابسته بعد از تجديد ارزيابي دارايي‌ها، كليد مي‌خورد. عليمردان عظيمي عضو هيات‌مديره و مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو، در نامه‌اي به مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام كرد كه موضوع واگذاري سهام ايران‌خودرو متعلق به شركت‌هاي فرعي و وابسته كليد خورده است.
در اين نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۱۲۲/۱۴۷۸۵۹ مورخ 05/۱۲/۱۴۰۲ مبني بر ارايه برنامه واگذاري سهام شركت ايران‌خودرو متعلق به شركت‌هاي فرعي و وابسته (سهام تودلي) همان‌گونه كه مستحضريد، اقدامات لازم جهت واگذاري سهام ياد شده در سال ۱۴۰۱ از طريق ارزشيابي سهام و انتشار فراخوان در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار جهت شناسايي متقاضيان صورت پذيرفت و در اين راستا دو شركت كنسرسيوم قطعه‌سازان و خودروساز پيشنهاد خريد داشتند كه در اين راستا جهت بررسي صلاحيت متقاضيان خريد اقدام به تكميل فرم‌هاي مربوطه نمودند كه جهت بررسي صلاحيت ايشان به مراجع ذيصلاح ارسال گرديد. ليكن تاكنون منتج به اقدام موثري نگرديد مع‌الوصف با عنايت به مهلت تمديد شده جهت رعايت مفاد ماده ۲۸ دستورالعمل حاكميت شركتي مبني بر واگذاري سهام شركت اصلي در مالكيت مستقيم و غيرمستقيم شركت‌هاي زير مجموعه تا تاريخ 18/۰۷/۱۴۰۳ اين شركت به منظور حفظ منافع ذي‌نفعان خصوصاً سهامداران در نظر دارد به منظور واگذاري سهام مذكور به قيمت منصفانه اقدامات لازم جهت بهبود ساختار مالي از طريق اجراي راهبردهاي سودآوري شامل اخذ مجوز افزايش قيمت محصولات، مديريت هزينه‌ها و بهاي تمام شده بهينه نمودن تركيب محصولات توليدي واگذاري اموال و دارايي‌هاي غير مولد و... همچنين اقدامات لازم به منظور خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحيه قانون تجارت از طريق افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي‌ها كه در نامه شماره ۱۴۰۲۴۲۸۲۲۸ مورخ 16/۱۱/۱۴۰۲ خطاب به معاونت ناشران و اعضاي شركت بورس اوراق بهادار نيز رسانيد پيگيري و به انجام رساند يقيناً انجام اقدامات ياد شده منجر به افزايش ارزش ذاتي و ارزش بازار سهام شركت ايران‌خودرو خواهد گرديد. شايان ذكر است سهام ايران‌خودرو متعلق به شركت‌هاي فرعي و وابسته حدود ۲۴ درصد است كه با لحاظ درصد موثري سهامداري شركت ايران‌خودرو در شركت‌هاي ياد شده مالكيت سهام شركت اصلي متعلق به شركت‌هاي فرعي و وابسته به ميزان حدود ۱۱ درصد است. با توجه به مراتب فوق پس از مهيا شدن شرايط با هماهنگي مراجع ذي‌صلاح و ملحوظ نمودن فرصت زماني، مقرر اقدامات لازم جهت واگذاري سهام تودلي انجام خواهد شد.

ارسال نظر