برقراري تهاتر براي رفع موانع تجارت با روسيه

۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۰۱:۳۳:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۶۳۵

رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در راستاي بررسي گسترش همكاري‌هاي صنعتي، سيستم تهاتر موازي براي صادرات و واردات ماشين‌آلات و تجهيزات صنعتي را پيشنهاد داد.

رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در راستاي بررسي گسترش همكاري‌هاي صنعتي، سيستم تهاتر موازي براي صادرات و واردات ماشين‌آلات و تجهيزات صنعتي را پيشنهاد داد. بابك احمدي در اين ديدار با اشاره به تجارب همكاري‌هاي گذشته در حوزه‌هاي مختلف، بر گسترش همكاري دوجانبه در امر صادرات و واردات ماشين‌آلات و تجهيزات صنعتي تاكيد كرد. او با اشاره به مشكلات بانكي و مالي، سيستم تهاتر موازي براي صادرات و واردات ماشين‌آلات و تجهيزات صنعتي را پيشنهاد كرد و گفت: بر اساس اين مدل ساز و كاري تعريف مي‌شود كه مشكلات تبادلات مالي مرتفع مي‌شود. احمدي هدف از ارايه اين پيشنهاد را رفع نيازهاي صنعتي دو كشور عنوان كرد و ابراز اميدواري كرد اين پلتفرم هر چه زودتر عملياتي شود تا با اجرايي شدن زودتر آن، تجار و فعالان اقتصادي و صنعتي نيز علاقه‌مند به مشاركت در اين مدل همكاري شوند.
رييس مركز صادرات روسيه (آر‌اي سي) هم در اين ديدار با اشاره به شناخت مشترك دوجانبه، از گسترش همكاري‌هاي صنعتي و تجاري بين ايران و روسيه در قالب پلتفرم پيشنهادي استقبال كرد و گفت: اين پيشنهاد به مكانيزم مركز صادرات روسيه هم نزديك است. ورونيكا نيكيشينا با بيان اينكه مركز صادرات روسيه از طريق ايدرو اطلاعات لازم از جمله نوع ماشين‌آلات و تجهيزات و شركت‌هاي ايراني را دريافت خواهد كرد، گفت: تعيين نرخ مبادله روبل و ريال و چرخه زمان تسويه حساب از مسائل مهم در بررسي اين پيشنهاد است.

ارسال نظر