شكايت گروه‌هاي مصرف‌كننده اروپايي از مالك فيس بوك

۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۰۱:۲۹:۲۷
کد خبر: ۳۰۷۶۳۲

متا پلتفرم با شكايت هشت گروه مصرف‌كننده اتحاديه اروپا روبرو شد كه مدعي هستند اين شركت امريكايي، در روند جمع‌آوري داده‌هاي كاربران، مقررات حريم خصوصي اين بلوك را نقض كرده است.

متا پلتفرم با شكايت هشت گروه مصرف‌كننده اتحاديه اروپا روبرو شد كه مدعي هستند اين شركت امريكايي، در روند جمع‌آوري داده‌هاي كاربران، مقررات حريم خصوصي اين بلوك را نقض كرده است. به گزارش ايسنا، شكايت گروه‌هاي مصرف‌كننده در جمهوري چك، دانمارك، فرانسه، يونان، نروژ، اسلواكي، اسلووني و اسپانيا به مقامات حفاظت از داده‌ها در كشورهايشان، به شكايات قبلي در خصوص انبوه داده‌هاي كاربران متا اضافه مي‌شود. اين نهادهاي مصرف‌كننده گفتند متا از قوانين حفاظت از داده‌هاي عمومي در خصوص پردازش منصفانه، به حداقل رساندن داده‌ها و محدوديت‌هاي هدف، تبعيت نمي‌كند و هيچ مبناي قانوني در جمع‌آوري و پردازش داده‌ها توسط اين شركت وجود ندارد. اورسولا پاچل، معاون مديركل سازمان مصرف‌كنندگان اروپا، گفت: بر اساس قانون حفاظت از داده‌هاي عمومي، مدل‌هاي كسب‌وكار مبتني بر پايش و رصد، انواع مشكلات را ايجاد مي‌كنند و زمان آن رسيده است كه مقامات حفاظت از داده‌ها از پردازش غيرمنصفانه داده‌ها توسط متا و نقض حقوق اساسي مردم از سوي اين شركت، جلوگيري كنند. وي همچنين از اقدام اخير متا براي راه‌اندازي سرويس‌هاي اشتراك پولي بدون تبليغ فيس‌بوك و اينستاگرام در اروپا انتقاد كرد. اين شركت اعلام كرده كه هدف از راه‌اندازي اين سرويس‌ها، رعايت مقررات فناوري جديد اتحاديه اروپاست. منتقدان مي‌گويند اين به معناي آن است كه كاربران مجبور هستند براي حفظ حريم خصوصي خود، هزينه كنند. كاربراني كه به تبليغات اهميتي نمي‌دهند مي‌توانند به استفاده رايگان از خدمات ادامه دهند. بر اساس گزارش رويترز، متا اعلام كرد تغييرات اعمال شده براي سرويس اشتراكي، پاسخي به اقدامات نظارتي و احكام دادگاه است. 

ارسال نظر