لزوم ارايه برنامه دستگاه‌هاي اجرايي در استفاده از فناوري‌هاي نوين

۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۰۱:۲۶:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۶۲۷

وزير ارتباطات با اعلام اينكه بر اساس برنامه هفتم توسعه در سال آينده دستگاه‌ها بايد برنامه خود را براي استفاده از فناوري‌هاي نوين در قالب ايين نامه‌هاي پيشنهادي به دولت ارايه كنند.

وزير ارتباطات با اعلام اينكه بر اساس برنامه هفتم توسعه در سال آينده دستگاه‌ها بايد برنامه خود را براي استفاده از فناوري‌هاي نوين در قالب ايين نامه‌هاي پيشنهادي به دولت ارايه كنند. به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، چهلمين جلسه كميسيون راهبري اقتصاد ديجيتال به رياست وزير ارتباطات و با حضور اعضاي اين كميسيون برگزار شد و در اين جلسه پيش‌نويس ايين‌نامه اجرايي نحوه فعاليت سكوها و كسب و كارهاي حوزه سلامت رقومي مورد بررسي قرار گرفت. عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در چهلمين جلسه كميسيون راهبري اقتصاد ديجيتال با اشاره به بندهاي قانوني پيش‌بيني شده در قانون برنامه هفتم براي توسعه اقتصاد ديجيتال گفت: بايد با تمام ظرفيت براي برطرف كردن موانع اقتصاد ديجيتال تلاش كنيم به همين منظور جلسات كميسيون راهبري به صورت جدي و منظم بايد برگزار شود و چالش‌هاي احصا شده حوزه اقتصاد ديجيتال در دستور كار قرار گيرد تا اين حوزه به جايگاه شايسته خود در كشور برسد. 
وي با اشاره به مشكلاتي كه در مدت اخير براي برخي از پلتفرم‌ها ايجاد شده، گفت: نبود قانون در اين حوزه باعث بي‌انگيزگي و نگراني مديران پلتفرم‌ها و فعالان اين حوزه شده و بايد با تدوين لوايح قانوني لازم و پيگيري تصويب آنها در مجلس شوراي اسلامي، اين حوزه را نظام مند كرده و حقوق و تكاليف سكوها و كاربران مشخص كرد. رييس كارگروه ويژه اقتصاد ديجيتال دولت با اعلام اينكه بر اساس برنامه هفتم توسعه در سال آينده دستگاه‌ها بايد برنامه خود را براي استفاده از فناوري‌هاي نوين در قالب آيين نامه‌هاي پيشنهادي به دولت ارايه كنند، تصريح كرد: اين اتفاق مي‌تواند منجر به ايجاد يك موج گسترده براي توسعه اقتصاد ديجيتال و هوشمند‌سازي در كشور شود. 
در اين جلسه همچنين رضا باقري اصل جانشين رييس كميسيون راهبري اقتصاد ديجيتال و معاون امور دولت، مجلس و استان‌هاي وزير ارتباطات گزارشي از روند بررسي ايين‌نامه اجرايي نحوه فعاليت سكوها و كسب و كارها ارايه كرد. بر اساس اين گزارش، اعضاي حاضر در جلسه نظرات و پيشنهادات خود را درباره پيش‌نويس آيين‌نامه اجرايي نحوه فعاليت سكوها و كسب و كارهاي حوزه سلامت رقومي مطرح كردند و مقرر شد اين نظرات در جلسه‌اي ديگر به جمع‌بندي برسد و براي تصويب به كارگروه اقتصاد ديجيتال ارايه شود.

ارسال نظر