قیمت طلا، سکه امروز پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ در بازار آزاد؛ طلای ۱۸ عیار، سکه امامی و سکه طرح قدیم چقدر گران شد؟+ جدول

۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۱۳:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۷۵۶۸
قیمت طلا، سکه امروز پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ در بازار آزاد؛ طلای ۱۸ عیار، سکه امامی و سکه طرح قدیم چقدر گران شد؟+ جدول

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز با افزایش دو هزار و ۵۰۰ تومانی به دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. سکه امامی با افزایش ۲۱۰ هزار تومانی با قیمت ۳۳ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان معامله شد و قیمت سکه‌ طرح قدیم با افزایش ۳۵ هزار تومانی به ۳۱ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه با گپ مثبت بازگشایی شد. امروز نیم‌ و ربع سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی در کانال بالاتر معامله شدند و سکه امامی در آستانه ورود به کانال ۳۴ میلیونی قرار گرفته است. روند بازار طلا با نوسانات قیمت دلار همراه است و چشم معامله‌گران طلا به قیمت اسکناس آمریکایی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت دلار با روند کاهشی بازگشایی شد؛ اما در ادامه معاملات قیمت افزایشی شد و این رشد ارزش اثر مستقیم بر نوسانات بازار طلا داشت.

تحلیلگران بازارهای مالی منطقه ۳۲ میلیون تومانی را محدوده جذابی برای سکه امامی می‌دانند و برای قیمت طلا منطقه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را به عنوان منطقه ایمن ورود عنوان می‌کنند. به اعتقاد آنها در صورت توزیع سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی در روز ۱۳ اسفند ممکن است شوک قیمتی به بازار وارد و بازار طلا کاهشی شود.

این در حالی است که برخی کارشناسان اقتصادی نیز می‌گویند واگذاری سکه‌های جدید تنها حباب را کاهش پیدا می‌دهد و قیمت‌ها تابع نرخ ارز و انس جهانی است.
گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایش نزدیک به چهار دلاری دارد و روی رقم ۲۰۳۷ دلاری در حال معامله است. اما همچنان طلای جهانی بازیگر فعالی برای تعیین قیمت در بازار داخلی طلا نیست.

قیمت طلا، سکه امروز پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ در بازار آزاد؛ طلای ۱۸ عیار، سکه امامی و سکه طرح قدیم چقدر گران شد؟+ جدول

سکه گرمی فریز شد

سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۰ اسفند با افزایش ۲۱۰ هزار تومانی با قیمت ۳۳ میلیون ۹۵۸ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار افزایش ۳۵ هزار تومانی دارد و روی قیمت ۳۱ میلیون و ۸۱۰ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است امروز نیم‌سکه و ربع سکه هر یک با افزایش ۵۰ هزار تومانی یک کانال صعود کردند و به ترتیب با قیمت ۱۹ میلیون تومان و ۱۲ میلیون تومان در حال معامله هستند. سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته و با رقم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی معامله می‌شود.

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایش مختصری دارد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار افزایش هفت هزار تومانی دارد و با رقم ۱۲ میلیون ۵۶۷ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش دو هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم دو میلیون و ۸۶۱ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه روز پنجشنبه با روند قیمت در توازن قرار ندارد. حباب سکه‌‌ امامی هشت هزار تومان، سکه بهار ۲۰۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۵ هزار تومان، ربع سکه سه هزار تومان و سکه گرمی ۲۶ هزار تومان کاهش دارد.

ارسال نظر