پيش‌بيني نزديك شدن قيمت سهام به ارزش ذاتي

۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۰۰:۴۴:۳۷
کد خبر: ۳۰۷۵۰۸

علي بهشتي‌روي، مديرعامل كارگزاري مهرآفرين، در خصوص روند بازارسرمايه گفت: طي چند هفته اخير رفتار سرمايه‌گذاران تحت تاثير ريسك‌هاي منطقه‌اي بود اما با اين حال شاهد فراز و نشيب زيادي در بازارسرمايه نبوديم. مديرعامل كارگزاري مهرآفرين ادامه داد: در شرايط فعلي سهام‌داران منتظر يك خبر قوي هستند تا منابع پارك شده را مجددا در بازارسرمايه، سرمايه‌گذاري كنند.

مدار اقتصادي| علي بهشتي‌روي، مديرعامل كارگزاري مهرآفرين، در خصوص روند بازارسرمايه گفت: طي چند هفته اخير رفتار سرمايه‌گذاران تحت تاثير ريسك‌هاي منطقه‌اي بود اما با اين حال شاهد فراز و نشيب زيادي در بازارسرمايه نبوديم. مديرعامل كارگزاري مهرآفرين ادامه داد: در شرايط فعلي سهام‌داران منتظر يك خبر قوي هستند تا منابع پارك شده را مجددا در بازارسرمايه، سرمايه‌گذاري كنند. در روزهاي اخير هم بخشي از نقدينگي پارك شده به سمت صندوق‌هاي اهرمي بازارسرمايه روانه شد. همين موضوع نشان مي‌دهد كه پتانسيل رشد در شاخص كل زياد است و اگر خبرهاي مثبت به بازارسرمايه مخابره شود، شاخص‌كل بورس تهران رشد خود را شروع مي‌كند.
اين كارشناس بازارسرمايه افزود: همچنين در ماه‌ پاياني سال، معمولا روند جديدي در بازارسرمايه شكل مي‌گيرد و شاخص‌كل روزهاي سبز بيشتري را ثبت مي‌كند. اين تحليل‌گر بازارهاي مالي افزود: از طرف ديگر، قيمت بسياري از نمادهاي بورسي بسيار پايين‌تر از ارزش ذاتي خود در بازارسرمايه داد و ستد مي‌شوند و اين موضوع نشان مي‌دهد كه فرصت مناسبي براي خريد سهام فراهم شده و جا ماندگي بازار در ميان مدت جبران مي‌شود و وقت آن رسيده تا قيمت سهام به ارزش ذاتي نزديك شود. مديرعامل كارگزاري مهرآفرين در پاسخ به اين سوال كه كدام صنايع از پتانسيل رشد برخوردار هستند؟ گفت: اگر بازارسرمايه‌ به مسير طبيعي خود بازگردد، تمامي صنايع و گروه‌هاي بازار جاي رشد دارند؛ چراكه بورس از منظر تحليلي ارزنده است. با اين حال، با توجه به متغيرهاي اقتصادي احتمال افزايش بازدهي صنايع صادرات محور بيشتر است و نقدينگي بيشتري را به طرف خود جلب مي‌كنند.

ارسال نظر