بهره‌مندي روسيه از خدمات فني و مهندسي حوزه نفت ايراني‌ها

۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۰۰:۲۳:۳۳
کد خبر: ۳۰۷۵۰۰

رييس شوراي تجاري روسيه و ايران گفت: در حال انتقال فناوري به ايران براي استخراج در مناطق سخت‌گذر هستيم كه امكان استخراج دشوار است.

رييس شوراي تجاري روسيه و ايران گفت: در حال انتقال فناوري به ايران براي استخراج در مناطق سخت‌گذر هستيم كه امكان استخراج دشوار است. به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، لئونيد لوزچكو (۹ اسفندماه) در نخستين سلسله نشست‌هاي مذاكره‌اي تجاري رودررو (B2B) در هفدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و روسيه با بيان اينكه هدف ما از اين نشست معرفي شركت‌هاي روس براي ايجاد ارتباط با شركت‌هاي ايراني است، گفت: در سال‌هاي اخير شاهد رشد همكاري در بخش‌هاي مختلف اقتصادي بين جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه بوده‌ايم. وي با اشاره به اينكه در سال‌هاي پيش، بيش از ۲۵۰۰ شركت در بخش‌هاي مختلف اقتصاد همكاري‌هاي خود را با ايران پيگيري كرده‌اند، ادامه داد: هم‌اكنون شركت‌هاي فناورانه متنوعي از دو كشور در حال همكاري و مذاكره تجاري با يكديگرند. رييس شوراي تجاري روسيه و ايران با بيان اينكه شركت‌هاي نفت و گاز روسيه در حال همكاري با صنعت نفت ايران هستند، گفت: در حال انتقال فناوري به ايران براي استخراج در مناطق سخت هستيم، همچنين ما نيز از خدمات فني و مهندسي همكاران ايراني در خاك روسيه بهره‌مند شده‌ايم. لوزچكو با بيان اينكه ايران و روسيه در حال تبادل تجهيزات خدمات و محصولات فناورانه هستند، گفت: تفاهم‌نامه گمركي ترجيحي پارسال بين اتحاديه اقتصادي اوراسيا (EAEU) و ايران امضا شد و ۹۰ درصد كالاها، خدمات و محصولات معاف از تعرفه‌هاي گمركي ترجيحي شدند كه موجبات تجارت همه‌جانبه را ايجاد مي‌كند. وي با بيان اينكه در حال راه‌اندازي و ساخت خط راه‌آهن هستيم كه زيرمجموعه كريدور بين‌المللي ترانزيتي شمال - جنوب مي‌شود، افزود: اين خط شامل راه‌آهن رشت - آستارا و پايانه‌هاي شمالي و جنوبي ايران مي‌شود كه با خطوط ريلي به يكديگر متصل هستند و افزايش حجم تبادل تجاري در كل مسير كريدور بين‌المللي ترانزيتي شمال - جنوب را رقم مي‌زند، همچنين زيرساخت‌هاي فناورانه متنوعي در سطوح مختلف اين كريدور نصب مي‌شود. رييس شوراي تجاري روسيه و ايران با اشاره به اينكه در بخش‌هاي ديگر مانند گردشگري و كشاورزي در حال ارتقاي سطح روابط هستيم، اظهار كرد: در تلاشيم روند تازه‌اي را براي روابط بين شركت‌هاي ايراني و روسی پيشنهاد دهيم. شوراي تجاري ايران و روسيه براي يافتن شركت‌هاي متناظر و معادل روسی براي شركت‌هاي ايران آمادگي كامل دارد تا بتوانيد در ادامه با آنها وارد همكاري و ارتباط شويد.
لوزچكو با بيان اينكه نماينده‌هاي بخش‌هاي مالي و بانكي روسي در اين نشست حضور دارند، اظهار كرد: آنها مي‌توانند مسائلي را در زمينه تعاملات بانكي و پرداخت وجوه از طريق سيستم بانكي دو كشور بيان كنند، همچنين در زمينه گمرك، خدمات لجستيكي، مالي و پرداخت به شما مشاوره بدهند.

ارسال نظر