بيشترين ميزان مصرف گاز در كدام شهرهاست؟

۱۴۰۲/۱۲/۰۹ - ۰۱:۰۵:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۴۰۹

به گفته رييس مركز راهبري كنترل گاز كشور، اكنون از نظر استاني، تهران بيشترين مصرف گاز را داشته و بعد از آن، استان‌هاي اصفهان و خراسان رضوي در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار داشتند.

به گفته رييس مركز راهبري كنترل گاز كشور، اكنون از نظر استاني، تهران بيشترين مصرف گاز را داشته و بعد از آن، استان‌هاي اصفهان و خراسان رضوي در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار داشتند.
به گزارش ايسنا، كوشكي - رييس مركز راهبري كنترل گاز كشور اظهار كرد: روز گذشته ميزان مصرف گاز در بخش خانگي و تجاري به عدد ۶۶۵ ميليون مترمكعب رسيد و تقريبا ركورد مصرف امسال اين عدد است و سابقه نداشته ركورد مصرف را در اسفندماه داشته باشيم اما در حال حاضر اين اتفاق افتاده است.
وي ادامه داد: در روزهاي آينده هم با توجه به تداوم سرما در كشور، ميزان مصرف گاز افزايش پيدا مي‌كند و تا حدود ۶۸۰ ميليون مترمكعب اين افزايش را خواهيم داشت. استان‌هاي شمالي كشور مانند گلستان، مازندران، گيلان و استان خراسان رضوي، خراسان شمالي و جنوبي در حال حاضر وضعيت فشار هستند و تقريبا در برخي شهرها شرايط نسبتا بحراني وجود دارد.
او در يك گفت‌وگوي تلويزيوني تصريح كرد: هموطنان ما در اين شهرها به خصوص دقت لازم را داشته باشند و پويش هر خانه يك اتاق گرم را در نظر بگيرند و ميزان گاز مصرفي را به حداقل برسانند و زماني كه از منزل خارج مي‌شوند، سيستم‌هاي گرمايشي را خاموش كنند كه ما بتوانيم در روزهاي سرد پيش رو با مديريت مصرفي كه هموطنان دارند بتوانيم اين روزها را به سلامت پشت سر بگذاريم.
پيش از اين جواد اوجي، وزير نفت نيز با اشاره به پايداري توده هواي سرد حاكم بر كشور در روزهاي آينده، امكان افت فشار گاز در استان‌هاي نيمه شمالي را محتمل دانست و گفت: از عموم هموطنان درخواست مي‌كنم با مصرف بهينه و خاموش كردن يك بخاري يا گرم كردن حداقل فضا در محيط كار و منازل، ديگر هموطنان خود به‌ويژه در استان‌هاي شمال غرب، شمال و شمال شرق را ياري كنند.
شركت ملي گاز ايران نيز صبح امروز با انتشار اطلاعيه‌اي از همه مصرف‌كنندگان گاز طبيعي در سراسر كشور تقاضا كرد با رعايت دماي رفاه از ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتي‌گراد، استفاده از لباس‌هاي مناسب فصل سرما، تنظيم درجه حرارت سيستم‌هاي گرمايشي بر اساس دماي رفاه و خاموش كردن وسايل گرمايشي اتاق‌ها و اماكن غيرضروري، در مصرف گاز حداكثر صرفه‌جويي كنند تا امكان بهره‌مندي از اين نعمت خدادادي براي همه هموطنان در اقصي نقاط كشور فراهم شود.

ارسال نظر